۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

اظهارات ظریف دردیدار با آمانو

ظریف با اشاره به فرصت‌هاى جارى و پیش‌رو در جهت تقویت اعتبار و جایگاه آژانس گفت: اعتبار آژانس در مذاکرات هسته‌اى ایران و ١+٥ در معرض ‌آزمایشى جدى و موفقیت در آن نیازمند توجه بیشتر مقامات آژانس و برداشتن گام‌هاى عملى است.
کد خبر : ۲۳۹۶۷۴
صراط: «یوکیو آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللى انرژى اتمى و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته با یکدیگر دیدار و درباره تازه‌ترین وضعیت همکاری‌هاى فیمابین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
 
ظریف در این دیدار که در حاشیه برگزارى اجلاس بازنگرى معاهده عدم اشاعه صورت گرفت با اشاره به زمینه همکاری‌هاى مهم فیمابین، بر اهمیت نقش مسئولانه و سازنده آژانس در شکل‌گیرى توافق احتمالى جامع میان ایران و کشورهاى ١+٥ تاکید کرد.
 
وزیر خارجه کشورمان با اشاره به فرصت‌هاى جارى و پیش رو در جهت تقویت اعتبار و جایگاه آژانس اظهار داشت: اعتبار آژانس در فرایند مذاکرات هسته‌اى میان ایران و گروه ١+٥ در معرض ‌آزمایشى جدى قرار دارد و موفقیت در آن نیازمند توجه بیشتر مقامات آژانس و برداشتن گام‌هاى عملى و جدى در این باره است.
 
آمانو نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندى از همکاریی‌هاى سازنده جمهوری اسلامی ایران با آژانس و همچنین پیشرفت‌هاى به‌دست آمده در جریان مذاکرات هسته‌اى، بر آمادگى و جدیت این نهاد بین‌المللى براى حل و فصل مسائل و ایفاى نقشی موثر و به موقع تاکید کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: ظریف آمانو دیدار