۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
واکنش‌ها به اظهارات عجیب اصلاح‌طلبان

جاده‌صاف‌کنی اصلاح‌طلبان برای آمریکا

چهره‌های مختلف سیاسی به اظهارت چند چهره اصلاح‌طلب مبنی بر عدم فایده فناوری هسته‌ای برای کشورمان واکنش نشان دادند.
کد خبر : ۲۱۵۷۴۷
صراط: چهارشنبه گذشته تالار فردوسی دانشکده ادبیات و زبان فارسی دانشگاه تهران میزبان میزگردی برای بررسی 10 سال مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 با عنوان «درباره یک توافق بود» بود.

در این همایش که احمد شیرزاد نماینده اصلاح طلب مجلس ششم، صادق زیباکلام استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و داوود هرمیدان باوند کارشناس مسائل بین المللی در آن حضور داشتند و به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ادبیان وزبان فارسی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهاراتی عجیب درباره برنامه هسته ای کشورمان از سوی این عناصر اصلاح طلب مطرح شد.

احمد شیرزاد در بخشی در اظهارات خود در این میزگرد با بیان اینکه از این چاه (صنعت هسته‌ای) آبی در نمی‌آید، مگر اینکه برای برخی افراد نانی درآید، گفت: از سال 82 تاکنون دریغ از یک لیوان آب برای کشور.

نماینده اصلاح طلب مجلس ششم با تأکید بر اینکه متأسفانه برخی افراد خصوصاً دلواپسان مسئله هسته‌ای را به ناموس یا ایدئولوژی نظام تبدیل کرده‌اند، افزود: وقتی چیزی به ناموس تبدیل شود نمی‌توان برای آن چانه‌زنی کرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با زیر سوال بردن دستاوردهای هسته ای کشورمان به رآکتور آب سنگین اراک اشاره کرده و آنرا مضر دانسته و اظهار داشت: رآکتور آب سنگین اراک بسیار مضر است و حادثه چرنوبیل از این دست رآکتورها را در خود داشت و حالا در طرف غربی در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که آب سنگین این نیروگاه را با آب سبک عوض کند و این برای ما نیز بهتر است.

صادق زیباکلام دیگر میهمان این نشست نیز در اظهارات خود با تاکید بر بی حاصل بودن انرژی هسته ای برای کشور اظهار داشت: من زمانی در یک جا گفتم هسته‌ای چه گلی به سر ملت زده است و فقط به خاطر این مسئله برایمان پرونده درست شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود: حکومت 2 استدلال در رابطه با مسئله هسته‌ای داشت. یکی از آنها این بود که می‌گفتند هسته‌ای باعث پیشرفت‌های علمی فراوانی می‌شود و استدلال دوم هم این بود که می‌گفتند هسته‌ای باعث به وجود آمدن صنایع انبوهی در کشور خواهد شد. احمدی‌نژاد هم در جایی گفت که مسئله‌ هسته‌ای 250 صنعت به وجود می‌آورد بنابراین چون غربی‌ها نمی‌توانند پیشرفت ما را ببینند با ما مخالفت می‌کنند.

وی ادامه داد: من بارها از اصولگرایان پرسیدم حداقل یکی از این 250 صنعتی که هسته‌ای به وجود می‌آورد بگویید؛ هیچ پیشرفت و نوآوری علمی در رابطه با مسئله هسته‌ای نه تنها در ایران بلکه در هیچ کشوری وجود ندارد.

عضو هیأت‌علمی دانشگاه تهران در قسمت دیگری از سخنانش افزود: فعالیت‌های هسته‌ای دست کم از سال 82 به این سو خیلی شیره گلوسوزی برای مملکت نبوده است، نه از نظر پیشرفت علمی خیلی خبری بوده و نه از لحاظ اقتصادی و چه بسا با مطالبی که مطرح شد به ضرر ما بوده است.

هرمیداس باوند نیز در این میزگرد فرصت مذاکرات هسته ای را یک فرصت تاریخی برای جبران اشتباهات گذشته ایران خواند و تاکید کرد که ایران هنوز تاوان اشتباهاتی! نظیر تسخیر سفارت (لانه جاسوسی) آمریکا را می دهد.

پس از این اظهارات، چهره‌های مختلف سیاسی به آن واکنش نشان دادند.

سیاسیون در مصاحبه با خبرگزاری فارس تاکید کردند که زیر سوال بردن پیشرفت های هسته ای کشورمان در واقع پایمال کردن خود شهیدانی است که در راه دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای تقدیم انقلاب شده اند.

شریعتمداری: اظهارات مدعیان اصلاحات علیه برنامه هسته ای تشویق دولت به خیانت است

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ سوالی مبنی بر بیان چنین اظهاراتی از سوی اصلاح طلبان گفت: اظهارات آقایان زیباکلام و شیرزاد در تحقیر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران و بی ارزش نشان دادن دستاوردهای دانشمندان کشورمان اگرچه به اندازه ای با واقعیت ناهمخوان و متضاد است که مضحک به نظر می رسد، اما از آنجا که آنان اصرار دارند خود را از نزدیکان آقای دکتر روحانی و دولت ایشان معرفی کنند، اظهارات آنها در گرماگرم مذاکرات هسته ای غیر از متهم کردن دولت به خیانت نمی تواند هیچ معنا و مفهوم دیگری داشته باشد.

وی اضافه کرد: انتظار آن است که آقای روحانی به صراحت ارتباط مورد ادعای این دو نفر را با دولت تکذیب کند و یا از دروغ بافی های خیانت آمیز آنان اعلام برائت نماید چرا که وقتی آنها دستاوردهای هسته ای ایران را بی ارزش معرفی می کنند به طور طبیعی و منطقی این تصور به ذهن خطور می کند که مبادا دولت محترم قصد دارد در مذاکرات پیش روی با 1+5 توقف کامل فعالیت ها و دستاوردهای هسته ای کشورمان را به عنوان یک امتیاز به حریف واگذار کرده و در مقابل اعتراض ملت که «چرا زحمات چندین و چند ساله دانشمندان هسته ای و خون دانشمندان شهید را نادیده گرفته اید؟!» ادعا کند دستاوردی وجود نداشته که دست کشیدن از آن جای نگرانی داشته باشد و خیانت در امانت ملت تلقی شود!

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: اگر این اتهام از دامن دولت محترم به دور است -که می دانیم هست- دولت برای پرهیز از آلودگی به این اتهام تنها دو راه پیش رو دارد. ارتباط این دو نفر را با دولت تکذیب کند و یا از اظهارات دروغ و دشمن پسند آنان اعلام برائت نماید.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: این نکته نیز گفتنی و از آقایان پرسیدنی است که اگر آنگونه که شما ادعا می کنید فعالیت هسته ای کشورمان دستاوردی نداشته، چرا آمریکا و متحدانش این همه برای متوقف کردن آن با همه توان به میدان آمده اند و درباره گزارشات عینی آژانس از فعالیت ها و دستاوردهای کشورمان چه پاسخی دارند؟

وی با یادآوری یک رویداد تاریخی گفت: البته آقای شیرزاد در مجلس ششم و در حالی که آمریکا و اسرائیل اصرار داشتند که جمهوری اسلامی فعالیت های گسترده هسته ای خود را به آژانس گزارش نکرده است، پشت تریبون رفت و اعلام کرد 19 سال است که به دنیا درباره برنامه هسته ای خود دروغ گفته ایم. اظهارات اسرائیل پسند وی به اندازه ای تعجب آور بود که آقای کروبی رئیس وقت مجلس به وی اجازه نشستن در صندلی خود را نداد و گفت: «در جایگاه بایست و درباره اظهارات خود جواب بده…. من در همه مدت مسئولیتم سابقه نداشته به نماینده‌ای درباره نطقش اعتراض کنم ولی این حرف هایی که شما (شیرزاد) زدید همان حرف هایی است که مرتب رادیو اسرائیل می‌گوید.»

زارعی: اظهارات شیرزاد چراغ سبز به دشمنان است

علی‌اصغر زارعی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به اظهارات اخیر شیرزاد نماینده مجلس ششم مبنی بر اینکه حرکت ایران در زمینه مسئله هسته‌ای هیچ دستاوردی را به همراه نداشته و از اساس اشتباه بوده است، اظهارداشت: نیاز به انرژی هسته‌ای امر پذیرفته‌شده‌ای است که همه به آن معترف هستند و پایه‌گذاری این امر پیش از انقلاب توسط مراکز مطالعات هسته‌ای توسط کشورهای غربی در کشور ما انجام شد، چرا که نتیجه تحقیقات آنان نشان داده بود که در گذر زمان و با افزایش نیاز به انرژی، ایران نیاز به تأسیس نیروگاه اتمی دارد.

وی ادامه داد: در همان زمان، پایه‌گذاری برای تأسیس نیروگاه اتمی در بوشهر انجام شد و این امری بود که پیش از انقلاب برای آن تصمیم‌گیری شد. بنابراین بهتر است کسانی که مرجع و آمال خود را در عمل و نظر کشورهای غربی می‌دانند، به مطالعاتی که در آن زمان توسط این کشورها انجام شد توجه کنند.

زارعی با بیان اینکه اظهارات شیرزاد چراغ سبز نشان دادن به دشمنان است، تصریح کرد: زیر سؤال بردن و نفی دستاوردهای پرونده هسته‌ای موجب تضعیف ما در مذاکرات هسته‌ای می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از افرادی مانند شیرزاد بیش از این نمی‌توان انتظار داشت، خاطرنشان کرد: آنان پیش از این نیز در دوران اصلاحات، کج‌فهمی، بی‌بصیرتی و وابستگی خودشان را به جریان‌های مخالف نظام و انقلاب نشان دادند.

وی در پایان با بیان این درخواست از مسئولان دولتی مبنی بر اینکه در برابر این اظهارات از خود واکنشی نشان دهند، تصریح کرد: بهتر است دولت همانگونه که در برابر منتقدین خود با اصطلاحات و ادبیاتی خاص سخن می‌گوید، در برابر اینگونه اظهارات موضع بگیرد، چرا که این نوع ادبیات و سخن گفتن در شأن نظام نیست و نباید اجازه دهیم این سخنان در فضای رسانه‌ای رسوخ پیدا کند و اگر قرار است مخالفتی با یک حرف زده شود بهتر است در برابر چنین اظهارات بی‌منطقی باشد.

کوثری: منکران پیشرفت هسته ای ایران میخواهند نوکر بیگانه باشند

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  در واکنش به اظهارات شرکت کنندگان در میزگرد مذکور مبنی بر اینکه حرکت ایران در پرونده هسته‌ای هیچ دستاوردی را به همراه نداشته است، اظهار داشت: اظهارات افرادی مانند شیرزاد نشان می‌دهد که این افراد می‌خواهند نوکر بیگانه و به آنها وابسته باشند، بنابراین این افراد نمی‌خواهند سربلند بوده و روی پای خودشان بایستند و همواره دست‌شان را جلوی بیگانگان دراز می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد به دنبال زندگی عزتمندانه نیستند و به این دلیل این چنین حرف‌های بی‌پایه و اساسی را می‌زنند، در دورانی که این افراد بر سر کار بودند مملکت را به بیگانه سپرده و به تاراج بردند چرا که مسئله آنها تنها موضوع هسته‌ای نیست و آنان با پیشرفت و سربلندی نظام مشکل دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افرادی مانند شیرزاد را عامل بی‌جیره و مواجب بیگانگان خواند و اظهار داشت: این افراد خیال می‌کنند بیش از همه مسئولان، مردم می‌فهمند در حالی که مردم به خوبی به این امر واقف هستند که سر این افراد در آخور بیگانه است.

وی با بیان اینکه در دوران گذشته از زمان مشروطه تاکنون نیز افرادی بودند که باور نداشتند ایرانی‌ها بتوانند پیشرفت کنند، گفت: ما باید بر روی پتانسیل جوانان و دانشمندان خود تکیه کنیم و همانطوری که در زمینه پرونده هسته‌ای اتفاق نظر میان همه مسئولان وجود دارد باید با قدرت بیشتری در این زمینه گام برداریم تا بتوانیم اقتدار خود را به ملت‌های دیگر و جهان نشان دهیم.

کوثری در پایان در تشریح اینکه دولتمردان چه موضعی را باید در برابر مواضع ذلیلانه این افراد بگیرند، تصریح کرد: شکی در اینکه امثال شیرزاد افرادی ذلیلی هستند وجود ندارد، اما دستگاه‌های امنیتی و قوه قضائیه باید طبق قانون این افراد را شناسایی کنند تا به این افراد مسئولیتی داده نشود، چرا که اگر چنین امری صورت بگیرد آنان مملکت را به بیگانگان خواهند فروخت.

حقیقت‌پور: دادستان با اظهارات اینچنینی مردودان سیاسی برخورد کند

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات مطرح شده در همایش «درباره یک توافق» در مورد فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان گفت: ما نباید نبش قبر کنیم و جنازه‌هایی مثل آقای شیرزاد نمی‌توانند نسخه مناسبی برای مسائل هسته‌ای و استراتژیک کشور داشته باشند.

افزود: اینگونه افراد رفوزه‌هایی هستند که در دورانی که در قدرت‌ بودند نتوانستند خدمتی را به کشور داشته باشند.

حقیقت‌پور یادآور شد: ما برای دستاوردهای خودمان هزینه‌هایی پرداخت کرده‌ایم و مهمترین آنها در مورد شهدای هسته‌ای شهید ماندد شهریاری و علیمحمدی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهارداشت: افرادی همچون آقای شیرزاد صلاحیت اظهارنظر در مورد مسائل هسته‌ای و استراتژیک را ندارند و مدعی‌العموم باید با افراد این چنینی برخورد کند و اجازه لجن‌پراکنی به آنها ندهد.

حقیقت‌پور در پایان گفت: اینگونه افراد در واقع با اظهاراتشان به دنبال اعلام موجودیت خود هستند و به دنبال این هستند تا در آستانه انتخابات مجلس عرض اندام کنند، اما مردم به حساب آنها رسیده‌اند و این افراد جزو مردودین این کشور هستند و رفوزه شدند.

کارخانه ای: موضوع هسته‌ای اولین خاکریز کشور در مقابل دشمن است

ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات شیرزاد و زیباکلام درباره عدم فایده برخورداری کشورمان از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای گفت: اینکه امروز آمریکایی‌ها حساسیت زیادی در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران داشته و بیشترین توان خود را صرف این موضوع می‌کنند، نشان‌دهنده اهمیت فناوری هسته‌ای برای ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در معادلات سیاسی و جهانی دارد.

وی افزود: یکی از عواملی که جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در بین ملت‌های منطقه و در معادلات سیاسی و جهانی ارتقاء داده، مسئله هسته‌ای است و توجه کشورهای منطقه امروز به ایران اسلامی معطوف است که علی‌رغم میل باطنی استکبار جهانی توانسته به عالی‌ترین از سطح انرژی هسته‌ای دسترسی پیدا کند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز آمریکا نوک پیکان خود را متوجه برنامه‌های هسته‌ای کرده و امروزه همین موضوع هسته‌ای است که قدرت چانه‌زنی ایران را در معادلات منطقه‌ای و جهانی بالا برده است.

کارخانه‌ای خاطرنشان کرد: مسئله هسته‌ای امروز به خاکریز اول کشورمان در مقابل استکبار تبدیل شده است و اگر از سر ساده‌لوحی فکر می‌کنند که اگر از خاکریز اول عقب‌نشینی کنیم مشکل حل می‌شود، این مسئله نشان‌دهنده خودباختگی آنان است و باید بدانند در صورت عقب‌نشینی از خاکریز اول، عقب‌نشینی از خاکریزهای دیگر نیز صورت خواهد گرفت.

رسایی: پایین آوردن قیمت نفت و پیاده نظام‌هایی مانند شیرزاد دو مدل فشار در مدت هفت ماهه مذاکرات

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به اظهارات اخیر احمد شیرزاد و صادق زیباکلام در مورد فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان، گفت: مهمترین دغدغه دشمنان ملت ایران جلوگیری از پیشرفت‌های کشور است و از آنجایی که یکی از سمبل‌های پیشرفت کشور ما فعالیت‌های هسته‌ای است اظهارات افرادی همچون احمد شیرزاد یا صادق زیباکلام در حقیقت به نفع افرادی است که علیه ملت ایران فعالیت می‌کنند.

وی افزود: چرخیدن سانتریفیوژها برای ملت ایران از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه نشان دهنده استقلال کشور است و افرادی امثال احمد شیرزاد در دوره مجلس ششم ثابت کرده‌اند که اهمیتی برای استقلال کشور قائل نیستند و عملکرد آنها در دوره‌ای که در حاکمیت بودند بر خلاف استقلال کشور بود.

رسایی گفت: غربی‌ها در طول یک دهه گذشته نتوانسته اند جلوی پیشرفت ما را بگیرند اما بعد از توافقنامه ژنو به دلیل عقب نشینی های صورت گرفته به پیشروی در این حوزه طمع کرده اند بطوری که در مذاکرات مسقط مطالبات بی شرمانه ای را ابراز کردند که تیم مذاکره کننده از آن به مذاکرات بسیار بد تعبیر می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: غربی ها با فرصت هفت ماهه ای که برای دور جدید مذاکرات دارند از یک طرف می خواهند با پایین آوردن بی سابقه قیمت نفت ما را در فشار اقتصادی قرار دهند و از طرف دیگر با ارسال پیاده نظام هایی مانند شیرزاد و زیباکلام قصد دارند به افکار عمومی القا کنند که موضوع هسته ای چیز بی اهمیتی است و نباید اینقدر برایش هزینه داد. بنابر این پایین آوردن قیمت نفت و پیاده نظام هایی مانند شیرزاد دو مدل فشار در مدت هفت ماهه مذاکرات هستند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس اظهارداشت: شنیدن اینگونه اظهارات از افرادی همچون احمد شیرزاد و زیباکلام به هیچ وجه عجیب نیست به ویژه که برخی از آنها بابت اینگونه و شرکت در جلسات این چنینی پول دریافت می‌کنند.

رسایی با بیان اینکه در مواردی وقتی برای سخنانی در دانشگاه ها دعوت شدم شرط حضورم را انجام مناظره اعلام کردم اما تشکل های دعوت کننده دانشگاهی اعلام می کردند که کسی از این افراد حاضر به مناظره نیست و فقط زیباکلام مناظره می کند اما مبلغ پانصد هزار تومان برای شرکت در مناظره مطالبه می کند که امکان پرداخت آن برای یک تشکل دانشجویی نیست در حالی که امثال زیباکلام عضو هیأت علمی هستند و دریافتی رسمی شان از دانشگاه بیش از چهار میلیون تومان در ماه است.

وی گفت: این افراد بدون تردید بایت این اظهار نظرها جیره و مواجب دریافت می کنند و ظاهرا چمدان‌های دلاری که زمانی زمینه‌اش برای برخی‌ها فراهم بود امروز نیز آن زمینه‌ها فراهم شده و برخی از مواهب آن سود می‌برند اما ملت ایران متوجه است و می‌داند که موضوع هسته‌ای تنها محدود به سانتریفیوژ نیست و پای استقلال مملکت در میان است.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: سوال اصلی مردم از افرادی همچون شیرزاد و زیباکلام این است که اگر انرژی هسته‌ای بد است چرا تنها برای ما بد است و کشورهایی همچون آمریکا و کشورهای غربی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و این سوالی است که حتی یک دانش آموز دبستانی نیز برایش مطرح است.

طبیب‌زاده: نفی مسئله هسته‌ای خیانت به شهیدان این عرصه است

زهره طبیب‌زاده نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر شیرزاد مبنی بر اینکه حرکت ایران در زمینه مسئله هسته‌ای هیچ دستاوردی برای ایران به همراه نداشته است، گفت: هر کس الفبای فناوری‌های جدید و موثر را بداند، به این امر واقف است که انرژی پاک امروز نیاز اصلی جهان است و در کشورهای اروپایی 60 درصد برق خود را از طریق نیروگاه‌های هسته‌ای تأمین می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشورمان پس از تلاش در زمینه هسته‌ای به دستاوردهایی در زمینه دارویی، کشاورزی و عرصه‌های علمی رسیده است، خاطرنشان کرد:‌ امروز نیاز به انرژی هسته‌ای یک امر اجتناب‌ناپذیر است که آینده علم و صنعت را در کشورها رقم می‌زند و ما نمی‌توانیم از آن دوری کنیم.

طبیب‌زاده با بیان اینکه اگر سوخت‌های فسیلی به اتمام برسند کشوری که از این دانش ناتوان باشد باید این دانش را گدایی کند، خاطرنشان کرد: حرکت در زمینه مسئله هسته‌ای انقلابی در عرصه صنعتی جهان به وجود آورد که اگر کشوری از این امر محروم باشد در تمام زمینه‌های علمی عقب خواهد ماند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سخنان یک جریان سیاسی در زمینه نفی دستاوردهای هسته‌ای کشورمان که با تلاش دانشمندان و جوانان کشورمان به دست آمده است، تبلیغاتی در جهت منافع غرب و آمریکاست، هیچکس حق ندارد دانش هسته‌ای کشورمان را زیر سوال ببرد چرا که به این امر با تلاش دانشمندان کشورمان به دست آمده است و اظهارات افرادی مانند شیرزاد نشان می‌دهد که آنان در جهت منافع غرب و آمریکا عمل می‌کنند.

طبیب‌زاده با بیان اینکه افرادی مانند شیرزاد جاده‌صاف‌کنی برای اهداف آمریکایی‌ها هستند تصریح کرد: این افراد در تلاشند تا با سخیف و کم‌ارزش جلوه دادن فناوری‌های هسته‌ای کشورمان ثابت کنند که اگر انرژی هسته‌ای در کشورمان تعطیل شود اتفاقی نمی‌افتد و عقب‌گرد علمی نخواهیم داشت در حالی که اینگونه نیست و هر کسی با الفبای تأثیر علوم نوین آشنایی داشته باشد می‌داند که در آینده نیاز بسیاری به این امر داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اظهارات شیرزاد خیانتی به تلاش‌های دانشمندان شهید هسته‌ای کشورمان است، تصریح کرد: قطعاً این فرد مزدور بیگانه است که در جهت منافع آنان سخن می‌گوید و دستگاه‌های مسئول باید با چنین فردی به طور قاطع برخورد کنند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط جاده صاف کن
نظرات بینندگان
ناسناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۲۸ آذر ۱۳۹۳
۶
۸
باسلام این وطن فروش هاتاکی می خواهندباعزتو واقتدارمردم وخون شهیدان عزیزمان برای به قدرت رسیدن بازی بکنن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۳
۷
۴
سم پاش خوبی هستین