۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱

نظر مارادونا درباره برنده جایزه توپ طلا

اسطوره فوتبال آرژانتین انتخاب شخصی خود در مورد برنده جایزه توپ طلا در سال 2014 را اعلام کرد.
کد خبر : ۲۱۹۱۶۹
صراط: اسطوره فوتبال آرژانتین انتخاب شخصی خود در مورد برنده جایزه توپ طلا در سال 2014 را اعلام کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیگو مارادونا‌ سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین هم یکی از رأی دهندگان به فوتبالیست‌ منتخب فیفا جهت دریافت جایزه توپ طلا است.
 
مارادونا نظر شخصی خود در مورد برنده این جایزه را اعلام کرد و گفت: نه لیونل مسی و نه کریس رونالدو‌ هیچ کدام فوتبالیست‌های منتخب من نیستند من به مانوئل‌ نویر رأی می‌دهم او کسی است که شایستگی دریافت این جایزه را دارد.
 
مارادونا هم اکنون در باکو به سر می‌برد و قرار است در چند برنامه ورزشی با همکاری تلویزیون ونزوئلا شرکت کند.
 
وی در مصاحبه با رادیو کوبا گفت: رونالدو و مسی سال گذشته بیشتر استراحت کردند، اما نویر کارهای زیادی انجام داد و قهرمان جام جهانی 2014 شد.
 
لازم به ذکر است: مراسم انتخاب برترین فوتبالیست سال 2014 و اهدای جایزه توپ طلا 12 ژانویه در شهر زوریخ‌ برگزار خواهد شد. مارادونا 54 ساله از هم اکنون رای نهایی خود به دروازه‌بان آلمانی را اعلام کرد.
 
شفچنکو: نویر بهترین گزینه برای توپ طلا است
 
آندری شفچنکو مهاجم سابق آث‌میلان هم با مارادونا هم عقیده بوده و مانوئل نویر‌ را بهترین گزینه برای دریافت توپ طلا می‌داند.
 
هر چند کریس‌رونالدو پرتغالی به واسطه رکورد‌های متعددی که در سال گذشته به ثبت رساند دارای شانس بالاتری است اما مانوئل نویر‌ هم طرفداران زیادی دارد.
 
شفچنکو‌ در سال 2004 و پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا همراه با تیم آث‌میلان موفق به دریافت جایزه توپ طلا شد. او از انتخاب نویر‌ حمایت کرده و گفت: نویر ‌بازیکن خارق العاده‌ای است، او چیزی فراتر از یک دروازه‌بان سنتی است. قبول دارم کریس رونالدو و مسی هنوز هم بازیکنان بزرگی هستند اما من به نویر رأی می‌دهم زیرا او با قهرمانی در جام جهانی کاری ویژه و متفاوت انجام داده‌ است. بازی‌های درخشان او در بایرن مونیخ قابل نادیده گرفتن نیستند.
 
مهاجم سابق تیم ملی اوکراین در پایان به روزهای همکاری با کارلو آنچلوتی مربی فعلی رئال مادرید اشاره کرد و گفت: بهترین خاطرات ورزشی من به دوران کار با آنچلوتی بر می گردد. من همراه با او در سن سیرو به قهرمانی لیگ قهرمانان رسیدم. کارلو مربی بزرگی است و دوست خوبی برای همه بازیکنان تیم محسوب می‌شود.