۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
کاهش دید افقی به 2 کیلومتر در نوار مرزی

هوای کرمانشاه در شرایط هشدار است

تعداد روزهای همراه با گرد و غبار در استان کرمانشاه 54 روز بوده که نسبت به سال گذشته 6 روز و نسبت به بلندمدت 10 ساله 37 روز کاهش یافته است.
کد خبر : ۲۲۷۲۵۶
صراط: مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه شرایط جوی در نوار مرزی استان در شرایط هشدار قرار دارد از کاهش دید افقی به 2 کیلومتر در نوار مرزی خبر داد.

محسن قاسمی اظهار کرد: شرایط جوی شهر کرمانشاه به‌دلیل وجود گرد و غبار در شرایط ناسالم قرار دارد.

وی بیان داشت: شرایط جوی در مناطق مرزی استان به حالت هشدار رسیده و در این مناطق طی 24 ساعت گذشته دید به کمتر از 2 کیلومتر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه دید افقی در شهر کرمانشاه به کمتر از پنج کیلومتر رسیده است، گفت: استان کرمانشاه طی هشت روز گذشته متأثر از گرد و غبار قرار گرفته است.

قاسمی خاطرنشان کرد: از ساعات آخر امشب تا اواخر هفته جو استان متأثر از سامانه بارش‌زای ناپایداری خواهد شد که به‌تدریج از اواخر وقت امروز این گرد و غبار از جو استان تخلیه می‌شود.

به گفته وی، تعداد روزهای همراه با گرد و غبار در استان کرمانشاه 54 روز بوده که نسبت به سال گذشته 6 روز و نسبت به بلندمدت 10 ساله 37 روز کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طی سال جاری وضعیت جوی در نوار مرزی از جمله قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، سومار و گیلان‌غرب سه روز در شرایط بحرانی و 9 روز در حال اضطرار بوده است.

قاسمی با بیان اینکه در شهر کرمانشاه وضعیت جوی طی یک سال اخیر یک روز در شرایط بحران قرار گرفت، گفت: این شرایط 6 روز نیز در شرایط هشدار قرار داشته است.

وی یادآور شد: بررسی آمارها نشان می‌دهد که تعداد روزهای غبارآلود استان نسبت به سال گذشته و بلندمدت کاهش داشته است.
منبع: فارس