۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴

انتخابات آینده رایانه‌ای می‌شود؟

معاون سیاسی وزیر کشور در حاشیه جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد پاسخگوی سؤالات متعدد خبرنگاران از جمله رایانه‌ای برگزار شدن انتخابات و تأسیس حزب توسط احمدی‌نژاد بود.
کد خبر : ۲۲۸۲۲۳
صراط: معاون سیاسی وزیر کشور در حاشیه جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد پاسخگوی سؤالات متعدد خبرنگاران از جمله رایانه‌ای برگزار شدن انتخابات و تأسیس حزب توسط احمدی‌نژاد بود.

پیش از ظهر امروز محمدحسین مقیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص شناخت خود از استانداران و فرمانداران گفت: از طریق سلسله مراتب اداری وضعیت آن‌ها را می‌دانیم و لزومی ندارد که اکنون تک تک آن‌ها را بشناسیم و چارچوب‌ها اگر درست شود فرمانداران ما فرمانداران خوبی خواهند بود و وظایف خود را به خوبی انجام خواهند داد.
 
مقیمی در همین زمینه و در خصوص مبنای کار خود برای ابقا و یا جابه‌جایی استانداران و فرمانداران اظهار داشت: در ارتباط با وزارت کشور پیشنهاد تغییر فرمانداران بر عهده استانداران است و پیشنهاد تغییر را استانداران می‌دهند و ما تنها بررسی‌های آن‌ها را انجام می‌دهیم و اگر چارچوب‌ها و شاخصه‌های لازمه را برای همکاری با این دولت داشته باشند انتخاب خواهند شد.
 
معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سؤالی در زمینه وضعیت ممنوع‌التصویر بودن سید محمد خاتمی و ادامه این روند گفت: این موضوعات را باید از دولت بپرسید چرا که ما یک عضو ساده از دولت هستیم.
 
وی در خصوص احیای خانه احزاب گفت: دیروز جلسه‌ای داشتیم که از نمایندگان احزاب مختلف در آن بودند و در این جلسه صحبت‌هایی کردیم که بتوانند خانه احزاب را فعال کنند.
 
مقیمی بیان داشت: خانه احزاب که قبلا تعطیل شده الان هیچ محدودیتی از نظر ما برای فعالیت ندارد و اعضای خانه و به خصوص هیئت رئیسه باید تصمیم بگیرند اما به خاطر شرایط قانونی که تمدید نشده اشکالاتی دارد چرا که باید طی سال‌های قبل تمدید می‌شد‌ و اکنون راهکارهای مختلف را بررسی می‌کنیم که چگونه این خانه فعال شود.
 
معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این سؤال خبرنگاران در خصوص قوانین جدید انتخابات و مباحثی که در مجمع تشخیص در خصوص انتخابات بررسی می‌شود و نوع هماهنگی آن با وزارت کشور تصریح کرد: در مجمع سیاست‌های انتخابات در حال تصویب شدن است مانند بقیه سیاست‌های کلی که تصویب می‌کنند و به تأیید رهبری می‌رسند و هر کدام برای این که اجرا شود نیاز به قانون دارد.
 
وی گفت: باید در مجلس شورای اسلامی قوانین انتخابات را تصویب کنند و ما بر اساس قوانین مصوب مجلس کارها را پیش می‌بریم.
 
مقیمی تأکید کرد: اگر مصوباتی که مجمع هست در مجلس روی آن کار شود بر اساس آن انتخابات انجام می‌شود و ملاک برای ما قوانین مجلس شورای اسلامی است.
 
معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص برگزاری انتخابات مجلس در هفتم اسفندماه گفت: این انتخابات در همین روز برگزار می‌شود و اما در مورد این که این انتخابات رایانه‌ای برگزار شود یا خیر چون اعتبارات آن هنوز تصویب نشده برنامه‌ای در دستور کار نیست.
 
وی در پاسخ به این سؤال که برخی اصلاح‌طلبان از وضعیت مدیریت‌ها و چینش مسئولان در کشور راضی نیستند، اظهار کرد: در هر فضایی طبیعی است که به عملکردهای دولت هم احزاب منتقد و هم احزاب همراه انتقاد داشته باشند.
 
این مسئول اظهار کرد: باز هم طبیعی است که برخی تصمیمات در استان‌ها و هم در کشور گرفته می‌شود که قابل نقد بوده مهم این این است که این تصمیم‌گیری‌ها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌هایی باشد که دولت این سیاست‌ها و برنامه‌ها را قبول دارد.
 
مقیمی افزود: مردم به عملکردها رأی می‌دهند و همان‌ها منتظر می‌مانند و عملکرد دولت را می‌بینند و هر کدام را بپسندند تأیید می‌کنند و هر جا که نپسندند نظرات خود را نیز اعلام می‌کنند.
 
وی در خصوص مطرح شدن درخواست حزب از سوی احمدی‌نژاد گفت: این که چه کسی و چه فردی می‌خواهد کار سیاسی کند به خود افراد برمی‌گردد و ما به عنوان وزارت کشور هر فرد و گروه و جمعی که بخواهند فعالیت سیاسی در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی انجام دهند از آن‌ها پشتیبانی می‌کنیم و آمادگی داریم که نظرات آن‌ها را بگیریم و به آن‌ها که می‌خواهند در این چارچوب حزب تشکیل دهند کمک کنیم.
 
مقیمی گفت: برای ما افراد فرق نمی‌کنند و هر کسی که در چارچوب قانون بتواند فعالیت سیاسی در کشور انجام دهد ما بر اساس قانون احزاب صلاحیت آنها را برای تشکیل و راه‌اندازی حزب بررسی می‌کنیم و اگر صلاحیت تشکیل حزب داشته باشند به آن‌ها مجوز می‌دهیم.

منبع: فارس