۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹

تاریخ انتخابات شورایاری‌ها تعیین شد

۱۵ اسفند زمان تعیین‌شده برای انتخابات است ضمن اینکه احتمال دارد در برخی از مناطق انتخابات ۲۲ اسفند برگزار شود.
کد خبر : ۲۲۷۲۳۸
صراط: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تعیین زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: ۱۵ اسفند زمان تعیین‌شده برای انتخابات است ضمن اینکه احتمال دارد در برخی از مناطق انتخابات ۲۲ اسفند برگزار شود. 

رضا تقی‌پور با اشاره به دستورالعمل یکصد و سی‌ و دومین جلسه شورای شهر تهران، اظهار داشت: در این جلسه با توجه به زمان اندک باقی مانده به زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، بررسی دستورالعمل برگزاری انتخابات در دستور کار اعضا قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد: با توجه به پیشنهادات و نظرات مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر تهران، هیات نظارت بر انتخابات، ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و همچنین فرمانداری و وزارت کشور، زمان انتخابات 15 اسفند تعیین شد.
 
تقی‌پور با تاکید بر اینکه زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها 15 اسفند ماه قطعی است، گفت: احتمال دارد با توجه به درخواست مناطق و عدم آمادگی آنها انتخابات در دو مقطع زمانی 15 و 22 اسفند برگزار شود.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران دلیل زمان دو روزه برای انتخابات را، صرفه‌جویی در نفرات مورد نیاز در حین اجرا و نظارت دانست و گفت: با توجه به اینکه این انتخابات محلی است این تصمیم گرفته شده است.
 
وی افزود: نظارت بر انتخابات توسط هیات نظارت بر انتخابات و هیات مرکزی انجام خواهد شد و به زودی این هیات در سطح مناطق و محلات خود ناظرین مورد نظر را انتخاب خواهد کرد.
 
تقی‌پور همچنین با اشاره به تمهیدات لازم جهت امنیت انتخابات شورایاری‌ها گفت: این بخش از کار نیز توسط نیروی انتظامی انجام خواهد گرفت.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پایان در خصوص زمان تبلیغات داوطلبین انتخابات شورایاری‌ها گفت: از 6 تا 13 اسفند داوطلبین می‌توانند تبلیغات مورد نظر خود را طبق ضوابط و قوانین انجام دهند.

منبع: فارس