۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴

چانه‌زنی برسر همه اختلافات ممکن نیست

شورای اروپایی روابط خارجی در گزارشی با اشاره به مواضع نتانیاهو تاکید کرد مخالفان مذاکرات هسته‌ای ایران برای از بین بردن آن،‌ از موضوع هسته‌ای به دیگر مسائل غیرمرتبط روی آورده‌اند.
کد خبر : ۲۳۱۵۷۰
صراط: یک اندیشکده وابسته به اتحادیه اروپا در گزارشی از تغییر تمرکز مخالفان مذاکرات هسته‌ای ایران از مسائل هسته‌ای به دیگر موضوعات خبر داد که این کار به منظور از بین بردن موفقیت این رایزنی‌ها انجام می‌گیرد.
 
در گزارش شورای اروپایی روابط خارجی با اشاره به تلاش مخالفان «دیپلماسی با ایران برای از بین بردن مذاکرات هسته‌ای» آمده است: «بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در کنگره این خط بحث و گفتگو را ارائه کرد».
 
در ادامه این نوشته هم می‌خوانیم: «آنهایی که در حال رد کردن توافق هسته‌ای هستند، از غرب در قبال تسلیم در برابر شرایط درخواستی ایران انتقاد می‌کنند. چنین مبالغه‌گویی و تهییج احساساتی البته در ارائه راهکارهای جایگزین قابل اتکا در مقابل تلاش دیپلماتیک جاری ناکام مانده است».
 
در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 همچنان در حال انجام بوده و هنوز خبری درباره قطعیت توافق نیست، «الی گرانمایه»،‌ نویسنده این یادداشت تصریح کرد: «اخلالگران در جنگ بر سر مفاد توافق هسته‌ای جنگیده و شکست خوردند. سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که گروه 1+5 در این باره متحد هستند و او درخواست‌های حداکثری از ایران از قبیل غنی‌سازی صفر، را غیرواقعگرایانه و دست نیافتنی خواند».
 
در گزارش تاکید شد: «اخلالگران توافق با تایید شکست خود،‌ اکنون به دنبال انحراف در موضوع مذاکرات از مسائل هسته‌ای به درخواست غیرممکن چانه‌زنی بزرگ بر سر تک تک اختلافات با ایران هستند از حزب‌‍الله گرفته تا مسائل حقوق بشری».
منبع: فارس