۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴

وعده‌انتخاباتی برای زدن‌گردن فلسطینی‌ها!

با نزدیک شدن انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، احزاب راست گرای اسرائیلی برای به دست آوردن آرا با دامن زدن به اظهارات تحریک آمیز در قبال صلح و همزیستی با فلسطینی ها، با هم رقابت می کنند.
کد خبر : ۲۳۱۹۷۰
صراط: "اویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در کنفرانسی انتخاباتی در شهر هرتزلیا(از شهرهای استان تل آویو)، ضمن حمله به فلسطینی های ساکن اراضی اشغالی و درخواست قطع گردن آنها،  گفت: باید گردن همه مخالفانمان را بزنیم زیرا در غیر این صورت بقای اسرائیل ممکن نیست.

وی افزود: توجیهی وجود ندارد که ام الفحم به عنوان جزیی از اسراییل باقی بماند. افرادی که در سالروز نکبت پرچم سیاه برافراشتند باید بروند و با اشتیاق آنها را به ابومازن می سپاریم.

ام الفحم شهری در 80 کیلومتری بیت المقدس واقع در شمال اراضی اشغالی است که به موجب توافقنامه آتش بس با اردن در سال 1949 تسلیم رژیم صهیونیستی شده و از نظر تعداد ساکنان بعد از ناصره و رهط سومین شهر بزرگ اراضی اشغالی به شمار می آید.

روسیه الیوم درخصوص انتخابات در سرزمین های اشغالی نوشت: به نظر می رسد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در تنگنایی جدی قرار گرفته باشد زیرا از یک طرف رای دهندگان صهیونیست از وی می خواهند که در خصوص فلسطینی ها سیاستی شفاف اتخاذ کند و به تعهدات خود در قبال عقب نشینی نکردن از کرانه باختری یا قدس شرقی پایبند باشد و در صورت به قدرت رسیدن برای سومین بار، هیچ امتیازی به فلسطینی ها ندهد و از طرف دیگر نتانیاهو از طریق دفتر خود خطاب به طرف های خارجی، هرگونه عقب نشینی از پایبندی به تعهدات خود در سال 2009 در دانشگاه بار ایلان مبنی بر تلاش برای دست یابی به راه حل مسالمت آمیز با فلسطینی ها بر اساس تشکیل دو دولت را تکذیب می کند.

این درحالی است که بر اساس بیانیه ای که تندروهای حزب لیکود منتشر کرده اند، نتانیاهو متعهد شده که از هرگونه عقب نشینی از اراضی فلسطینی و قدس شرقی یا اعطای هرگونه امتیاز به فلسطینی ها اجتناب کند.

این بیانیه پس از آن منتشر شده که روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت پیشتر با انتشار سندی خاطرنشان کرده بود که نتانیاهو در دور قبلی نخست وزیری خود، با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره عقب نشینی گسترده از اراضی که سال 67 به اشغال اسرائیل درآمده، گفت وگو کرده است.
منبع: العالم