۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶

اسراییل آمریکا را برای تحریم هل می‌دهد

رهبر حزب ضدصهیونیسم فرانسه با انتشار یادداشتی ادعای اسرائیل در خصوص بعد نظامی برنامه هسته‌ای ایران را ترفند رو به شکست صهیونیست‌‌ها و لابی‌های صهیونیستی برای تشدید تحریم‌های ضدایرانی دانست و ایران را عنصری «گریزناپذیر» در حل مسائل خاورمیانه و «تثبیت‌کننده» در منطقه خواند.
کد خبر : ۲۳۱۵۶۵
صراط: رهبر حزب ضدصهیونیسم فرانسه با انتشار یادداشتی ادعای اسرائیل درخصوص بعد نظامی برنامه هسته‌ای ایران را ترفند رو به شکست صهیونیست‌‌ها و لابی‌های صهیونیستی برای تشدید تحریم‌های ضدایرانی دانست و ایران را عنصری «گریزناپذیر» در حل مسائل خاورمیانه و «تثبیت‌کننده» در منطقه خواند.
 
«یحیی قواسمی» رهبر حزب ضدصهیونیسم فرانسه طی یادداشتی در پایگاه اینترنتی فرانسه‌زبان «همبستگی فلسطین» نوشت: یک مقام بلندپایه آمریکایی روز چهارم مارس جاری از وجود چالش‌های دشوار در مسیر دستیابی به توافق درخصوص برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.
 
ایران و کشورهای گروه 1+5 (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان) از پیش توافق کرده بودند که در صورت عدم حصول توافق در ماه نوامبر 2014، به مذاکرات خود ادامه دهند و هم‌اکنون امیدوارند که بتوانند تا 31 مارس جاری به انعقاد توافق سیاسی دست یابند و جزئیات فنی توافق را تا پایان ماه ژوئن آینده نهایی کنند.
 
به گفته «مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تمامی مسائل فنی، سیاسی و قضائی از حمله موضوع تحریم‌های غربی که ایران خواستار لغو کامل آنهاست، هم‌اکنون مورد بحث قرار گرفته است.
 
خانم افخم همچنین در واکنش به اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا که مدعی شده بود «نمی‌توان به ایران اعتماد کرد»، سخنان وی را دروغی خواند که اسرائیل در حال رواج دادن آن است و اعلام کرد که ایران هراسی نتانیاهو بخشی از تبلیغات انتخاباتی وی در آستانه انتخابات پارلمانی 17 مارس تل‌آویو است.
 
وی در همین راستا اعلام کرد: «سخنان نتانیاهو بسیار کسالت‌آور، فریبکارانه و تکراری بود و انزوایی صهیونیست‌ها و لابی‌های صهیونیست که از آن حمایت می‌کنند را به تصویر کشید. انها می‌خواهند به سیاست بین‌المللی سمت و سو و جهت بدهند.»
 
رئیس حزب ضدصهیونیست فرانسه در ادامه یادداشت خود نوشت: اسرائیل با طرح پی در پی ادعای نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران، در حال هل دادن و پیش راندن آمریکا برای تشدید تحریم‌های ضدایرانی است اما واقعیت آن است که صهیونیست‌ها و لابی‌های صهیونیست علیرغم بکار بردن این ترفندها و حیله‌ها در حال باختن و از دست دادن امتیاز هستند و مصداق این ادعا نیز تمایل بالای افکار عمومی و مردم آمریکا برای حصول توافق هسته‌ای با ایران است.
 
وی به نیابت از حزب خود ادامه داد: حزب ضدصهیونیست فرانسه آزار و اذیت‌های نابجا علیه ایران را محکوم می‌کند. ایران هم‌اکنون به عنصری اجتناب‌ناپذیر و گریزناپذیر در حل و فصل بسیاری از پرونده‌ها در خاورمیانه بدل شده است. علاوه بر این، رغبت و اشتیاق طرف‌های غربی (اروپائیان و آمریکایی‌ها) برای برقراری ارتباط با ایران در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و استراتژیک نیز گسترش یافته و ایران هم‌اینک به عنوان عنصر تثبیت‌کننده و متعادل‌کننده در منطقه مطرح است.

منبع: فارس