۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
عابدینی:

عدد ۴ دیگر برای آبی‌ها کارایی ندارد

مدیرعامل پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس استقلال مقتدر را در دربی 82 شکست داد.
کد خبر : ۲۹۳۷۰۴

صراط: امیر عابدینی در مورد دربی 82 گفت: بعداز سال‌ها انتظاری که مردم از این بازی داشتند، برآورده شد و فوتبال دوستان یک مسابقه چشم‌نواز را دیدند که هم هیجان و جاذبه داشت و هم بحث فنی و تخصصی فوتبال. فکر می‌کنم در حال حاضر در آسیا فقط ایران است که می‌تواند 100 هزار تماشاگر را یکجا جمع کند و با آرامش مسابقه‌ای پرهیجان را برگزار کند. در کشورهای حوزه خلیج فارس چنین شرایطی وجود ندارد. با این حال نمی‌دانم AFC این مسابقه را می‌بیند و صحبت از ناامنی در ایران می‌کند یا اینکه آن را اصلا نمی‌بیند.

به گزارش فارس، وی افزود: حساسیت این مسابقه بیش از گذشته بود زیرا برنده به جام نزدیک‌تر می‌شد. به همین دلیل دو تیم به هیچ عنوان به دنبال مساوی نبودند و شاهد بودیم 6 گل هم در این مسابقه رد و بدل شد. سهم پرسپولیس از نظر تاکتیک، تکنیک، سرعت انتقال توپ، هدایت  کنار زمین بسیار بالا بود و توانست نتیجه را هم به نام خودش کند. استقلال هم حریف دست و پا بسته‌ای نبود و تا آخر هم برای جبران گل‌های خورده تلاش کرد. سیدمهدی رحمتی روز پرفروغی را درون دروازه استقلال سپری کرد. اگرچه رحمتی 4 گل خورد اما او بارها و بارها دروازه تیمش را نجات داد. دربی 82 را می‌توان بازی سال نامید.

عابدینی تصریح کرد: دوندگی بازیکنان در دربی نزدیک به 9 کیلومتر بود که این نشان می‌دهد بازیکنان ما در مسابقات حساس می‌توانند 40 کیلومتر بر دوندگی خود اضافه کنند. خط حمله پرسپولیس مقابل خط دفاع استقلال هدفمند بازی کرد اما خط حمله استقلال هدفمند نبود. با این حال من به عنوان یک پرسپولیسی از دربی لذت بردم. هر چند استقلال هم تیم قدرتمندی بود.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس درباره کری‌خوانی 4 و 6 هواداران استقلال و پرسپولیس گفت: این کری‌خوانی‌ها در فوتبال مرسوم است و نباید از آن دلگیر شویم هر چند متوجه نشدم که عدد 4 استقلال چگونه به وجود آمد. با این حال این عدد دیگر برای استقلالی‌ها کاربرد ندارد و بیشتر برای پرسپولیسی‌ها کاربرد خواهد داشت هر چند معتقدم باید در کری‌خوانی نوآوری کنیم و به فکر کری‌های جدیدی باشیم.

عابدینی در مورد اعلام نام 3 نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: اعلام نام این سه نفر خط بطلانی بر این مسئله بود که کفاشیان می‌خواهد انتخابات را به تاخیر بیندازد تا خودش دوباره برگردد. او صادقانه نشان داد که چگونه می‌خواهد عمل کند پس بهتر است افکار عمومی را مشوش نکنیم. اعلام نام این 3 نفر بیانگر این است که انتخابات صد در صد برگزار خواهد شد و مجمع فدراسیون فوتبال برای انتخاب از بین این 3 نفر تصمیم‌گیری می‌کند. اکنون زود است که بگوییم چه کسی شانس بیشتری دارد. در 10 روز آینده می‌توان گفت که چه کسی برنده خواهد شد.

وی افزود: ما کفاشیان را در انتخاباتی بی‌رقیب رئیس فدراسیون کردیم و امروز مجمع فدراسیون از بین 3 نفر یک کاندیدا را انتخاب خواهد کرد که این قدرت مجمع را نشان می‌دهد. هر کسی هم که در این انتخابات رای بیاورد معنایش آن نیست که 2 نفر دیگر قدرت مدیریت و کارایی نداشته‌اند. آنها نیز قطعا به درد نظام فوتبال می‌خورند. من به هر 3 نفر احترام می‌گذارم و با هر 3 نفر هم رفیق هستم اما اکنون نظر خودم را نمی‌گویم و بعدا در این مورد اظهار نظر می‌کنم.