۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶

اظهارات کفاشیان درباره لیست تیم ملی

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با کی‌روش صحبت‌ کردم او در مورد اعزام تیم به استرالیا و برخی اتفاقات دیگری که در اردوی آفریقا افتاده بود ناراحت بود.
کد خبر : ۲۱۷۱۴۵
صراط: علی کفاشیان در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران گفت: با کی‌روش صحبت‌ کردم او در مورد اعزام تیم به استرالیا و برخی اتفاقات دیگری که در اردوی آفریقا افتاده بود ناراحت بود و در مورد تمامی مسائل صحبت کرد.
 
وی در مورد اینکه پول بلیت آژانسی که قرار است ملی‌پوشان را به استرالیا ببرد پرداخت نشده عنوان کرد: ان‌شالله سر موقع سفر انجام می‌شود و مشکلی به وجود نمی‌آید. ما این پول را تهیه می‌کنیم و تیم اعزام می‌شود. به هر حال نقدینگی آژانسی که تیم را اعزام می‌کند بالا است و بدهی‌ها بالا رفته و ما تلاشمان این است که این پول را هرچه سریعتر پرداخت کنیم.
 
رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با اینکه آیا از لیست کارلوس کی‌روش برای جام ملت‌های استرالیا رضایت دارد عنوان کرد: کی‌روش مسئولیت فنی تیم را برعهده دارد و وقتی که او از لیست رضایت دارد ما هم راضی هستیم.
 
وی در مورد اینکه پرسپولیس در این لیست نماینده‌ای ندارد عنوان کرد: هیچ وقت در این موضوعات دخالت نمی‌کنم و نخواهم کرد. مربی نظرش را می‌دهد و تلاش می‌کند بهترین انتخاب‌ها را داشته باشد.
 
کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا حسین هدایتی در جلسه دیروز به تیم ملی قول کمک مالی داده است اظهار داشت: نشنیده‌ام هدایتی قولی داده باشد اگر این اتفاق بیفتد از او خیلی ممنون می‌شویم.
 
وی در رابطه با اینکه گفته می‌شود نام دو بازیکن جایگزینی که اگر مشکل سربازها حل نشود به استرالیا می‌روند، در لیست ویزای تیم ملی قرار گرفته است عنوان کرد: این چه سوالی است که می‌پرسید مسائل مربوط به ویزا برعهده کمیته بین‌الملل و دبیرخانه فدراسیون است. من از این موضوعات اطلاع ندارم و نمی‌دانم اطرافم چه کسی است. دیگر جطور بخواهم از این موضوع اطلاع پیدا کنم.
 
رئیس فدراسیون فوتبال ایران در رابطه با اینکه وضعیت مهرداد پولادی و سروش رفیعی چه زمانی مشخص می‌شودعنوان کرد: طی امروز و فردا وضعیت این بازیکنان مشخص می‌شود. اگر آنها قبل از اعزام تیم به استرالیا به آنجا نروند دیگر نمی‌توانند کنار تیم باشند. هنوز مجوز این بازیکنان صادر نشده و خودشان هم نمی‌توانند کنار تیم حاضر شوند. امیدواریم این مسئله تا فردا مشخص شود.
 
وی در رابطه با اینکه گفته می‌شود احتمال دارد مهرداد پولادی به صورت مستقیم به استرالیا برود عنوان کرد: نه او نمی‌توانند بدون مجوز در کنار تیم ملی حاضر شود تا مشکل او حل نشده امکان حضور او وجود ندارد. صدر در صد با 23 نفر در جام ملت‌ها حاضر می‌شویم و اگر این دو بازیکن شرایط حضورشان فراهم نشود نفراتجایگزین را مشخص خواهیم کرد.
 
کفاشیان در رابطه با اینکه به نظر می‌رسد مشکل مهرداد پولادی حادتر از سروش رفیعی است گفت: بحث کم و زیاد نیست حضور این بازیکنان به نظر من بستگی ندارد. نظام وظیفه باید اجازه حضور آنها را بدهد و اگر آنها اجازه ندهند ما هم نمی‌توانیم کنارتیم به استرالیا برویم.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش از فدراسیون به خاطر مسائل مالی ناراحت است که اجازه مصاحبه به بازیکنان نمی‌دهد تصریح کرد: خیر او از فدراسیون ناراحت نیست. کی‌روش با فدراسیون تعامل دارد و پول او را هم پرداخت خواهیم کرد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا او اعلام کرده در صورت حذف در مرحله گروهی هم  کی‌روش در تیم ملی می‌ماند گفت: ما به مجموع عملکرد کی‌روش نگاه می‌کنیم بعید است که بتواند فردی بهتر از کی‌روش را برای جلو بردن کارها پیدا کنیم. شما اگر بخواهید به مسافرت بروید با هواپیما خیلی زودتر از ماشین به مقصد می‌رسید. در جام ملت‌های آسیا همه تیم‌ها تلاش کردند عوض کردن مربی کار بسیار سختی است و اعتقاد دارم که او می‌تواند خودش را در تیم ملی حفظ کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با اینکه کی‌روش اعلام کرده برخی قصد دارند بعد از برکناری نلو وینگادا او را هم برکنار کنند خاطرنشان کرد: باید ببینید منظور کی‌روش چه کسانی است و حتی نوع سوالی که شده باید مدنظر باشد. ما در فدراسیون از کی‌روش حمایت می‌کنیم و او این مسئله را می‌داند. کی‌روش هم تعامل بسیار زیادی با ما دارد. در مقطعی او 5- 6 ماه حقوق نگرفته و با توجه به اینکه می‌داند پول ما بلوکه شده است به کارش ادامه می‌دهد. او نگاه مثبتی دارد و ما را به خاطر نگرفتن پول تحت فشار نمی‌گذارد. حضور کی‌روش در کنار تیم حُسن است و از تعامل او راضی هستیم.

وی در رابطه با اینکه گفته می‌شود در بدنه فدراسیون تغییراتی به وجود می‌آید و نام مهدی محمدنبی، ملامحمد و ... مطرح شده است تصریح کرد: ما تغییراتی در بدنه فدراسیون خواهیم داشت به طور مثال در معاونت بانوان تغییری به وجود آمد که در آینده هم این اتفاق را مشاهده خواهیم کرد.

کفاشیان در مورد اینکه آیا وزارت ورزش برای این تغییرات روی فدراسیون فشار می‌آورد گفت: بالاخره باید برای بهبود روند کاری تغییراتی به وجود بیاوریم و انشالله این کار انجام خواهد شد.

منبع: فارس