۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

پیام ویژه گودرزی به فدراسیون فوتبال

وزیر ورزش و جوانان گفت: تیم ملی فوتبال ایران مشکلاتی داشت که فدراسیون برای رفع آنها تلاشی نکرد.
کد خبر : ۲۱۸۷۷۱
صراط: محمود گودرزی در پایان نشست شورای ورزش همگانی در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا جا دارد از رسانه‌ها تشکر کنم که برای ورزش همگانی وقت می‌گذارند. پیشرفت ورزش همگانی و رسیدن به اهداف ما در این بخش محقق شدنی است در صورتی که تمام دستگاه‌ها در این مورد فعالیت داشته باشند.
 
وی ادامه داد: باید با یک برنامه معین در این بخش حرکت کنیم. باید بدانیم چه فضایی در اختیار داریم و از آنها برای تحقق اهداف ورزش همگانی استفاده کنیم. به طور مثال باید به صورت همگون از فضاهایی که در اختیار سایر نهادها قرار دارد، استفاده شود. سیاست ما ایجاد هم‌افزایی است، باید در استفاده از دستگاه‌های مختلف یکپارچه باشیم. به طور مثال ممکن است در پادگانی استخر وجود داشته باشد اما در محله‌های اطراف به آن استخری برای استفاده عموم نباشد. باید به صورت همگون از تمامی امکانات استفاده شود.
 
وزیر ورزش و جوانان در خصوص شرایط کنونی تیم ملی فوتبال و اینکه تغییرات اعمال شده در کادر مدیریتی فدراسیون با نظر وزارت ورزش بوده، گفت: تیم ملی فوتبال مشکلاتی داشت که این مشکلات در روزهای اخیر به گوش من رسید. فدراسیون برای رفع آنها تلاشی نکرد و زمانی که متوجه چنین امری شدم به صورت مستقیم وارد عمل شدم و بخش اعظمی از آنها را حل کردم. امیدوارم تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نتایج خوبی کسب کند.
 
گودرزی گفت: تمام فدراسیون‌ها مستقل هستند و تصمیمات مختلف را خودشان اتخاذ می‌کنند، اینکه چه اقدامی در فدراسیون صورت می‌گیرد، به خودشان مربوط است. در مورد فوتبال هم به سبب فراگیر بودن خیلی‌ها اظهارنظرهای مختلفی را مطرح می‌کنند. تمام مردم در مورد آن نظر می‌دهند اما ما به عنوان وزارت ورزش دخالتی نمی‌کنیم و مانند سایر مردم حق اظهارنظر داریم. اگر از ما نظر مشورتی بخواهند نظرات خود را ارائه می‌دهیم. در مورد تغییرات باید بگویم که خودشان به این نتیجه رسیده‌اند که به لحاظ نیروی انسانی باید تغییراتی ایجاد شود. فضای ورزش پویاست و به فعالیت و انرژی زیادی نیاز دارد.
 
وی در خصوص پرسشی مبنی بر واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: اینجا بحث همگانی است اما شما باز هم سوالاتی در مورد فوتبال و ورزش حرفه‌ای مطرح می‌کنید. به سبب احترامی که برای شما قائلم پاسخ این سوال را می‌دهم. واگذاری استقلال و پرسپولیس دیگر در اختیار وزارت ورزش و جوانان نیست. باشگاه‌های دولتی حدود 4 ماه است که از وزارت ورزش به وزارت اقتصاد و دارایی واگذار شده‌اند و مسئولیت واگذاری با این وزارتخانه است. صورت‌های مالی تایید شده و پس از ارزش‌گذاری وارد پروسه مزایده گذاشته خواهد شد.
 
گودرزی افزود: در حال حاضر سازمان خصوصی‌سازی اختیار این دو باشگاه را دارد و این دو باشگاه دیگر از اختیار وزارت ورزش و جوانان خارج است و امیدوارم سازمان خصوصی‌سازی به زودی تکلیف این موضوع را مشخص کند.
 
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که زمان برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های مختلف که دوره ریاست‌شان به اتمام رسیده و هم‌اکنون با سرپرست اداره می‌شوند، چه زمانی اعلام خواهد شد، گفت: گویا شما خیلی بیشتر از هیئت‌های استانی، روسای فدراسیون‌ها و سرپرستان تمایل دارید تا انتخابات برگزار شود. نمی‌دانم دلیل این همه عجله شما چیست، اما به زودی زمانی برگزاری تمام انتخابات را اعلام خواهیم کرد ضمن اینکه از زمان حضورم در ورزش انتخابات 30 فدراسیون برگزار شده است.
 
گودرزی در پاسخ به پرسشی  مبنی بر اینکه امروز نشست شورای ورزش همگانی برگزار شد اما متاسفانه شاهد بودیم که فدراسیون همگانی به عنوان نوک پیکان ورزش همگانی کشور در این نشست بدون رئیس و با حضور سرپرستی موقت حضور داشت و چه زمانی انتخابات این فدراسیون برگزار می‌شود، گفت: ما نمی‌خواهیم بلافاصله و زمانی که شخصی در رأس فدراسیون قرار دارد، با نزدیک به اتمام شدن دوره‌اش انتخابات را برگزار کنیم چرا که در این حالت هیئت‌های استانی در مدت زمان 4 ساله با آن رئیس هماهنگ هستند و این شائبه مهندسی را ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل زمانی که دوره 4 ساله یک رئیس به اتمام رسید براساس اجازه‌هایی که مطابق قانون داریم سرپرستی را انتخاب می‌کنیم تا بین یک دوره یک تا شش ماهه در راس کار قرار گرفته تا شائبه مهندسی از بین برود. امیدوارم این مدت خیلی کمتر از 6 ماه باشد اما قانون و آیین‌نامه این اجازه را به ما می‌دهد.
 
وی گفت: همانگونه که دیده‌اید ما در انتخابات فدراسیون‌ها دخالتی نداریم و نشانه‌هایی هم از اینکه برخی کاندیداها مورد توجه من هستند وجود ندارد. ما به مجمع احترام می‌گذاریم و هر کسی که جامعه آن رشته ورزشی خاص او را پذیرفت؛ حتی اگر مایل به فعالیت آن نبودم را می‌پذیریم و به رای مجمع احترام می‌گذاریم.
 
گودرزی در خصوص عملکرد 4 سال اخیر فدراسیون همگانی خاطرنشان کرد: فدراسیون همگانی به صورت مستقیم تاثیر زیادی بر تسری کل ورزش همگانی در کشور ندارد، مدیران سیاست‌های کلی استان‌ها و چندین و چند موارد دیگر در این باره نقش داشته‌اند اما حرکت فدراسیون همگانی و ورزش همگانی روبه‌ جلو بوده و توفیقات خوبی در این بخش به دست آمده است. امروز شاهد هستیم که جمعیت زیادی ورزش می‌کنند.
 
وزیر ورزش و جوانان در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص دستفروشی برخی از قهرمانان ورزش کشور گفت: اگر بخواهیم وارد این مقوله شویم و مشکلات یکی‌دو نفر را حل کنیم کار خیلی درستی نیست چرا که شاید خیلی‌ از ورزشکاران با چنین مشکلاتی روبه‌رو باشند. به دنبال تصویب طرحی هستیم که براساس آیین‌نامه و مقررات ورزشکاران با کسب عناوین خاص مطابق اساسنامه به استخدام سازمان‌هایی درآیند که داخل چارچوب و  آیین‌نامه این امر در صورت تصویب دولت عملی خواهد شد. ممکن است فردی در این چارچوب قرار نگیرد اما نمی‌خواهم حرف خود را توجیه کنم. تمام تلاش خود را در این راستا انجام خواهیم داد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: ورزش گودرزی