۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷

اتحادیه اروپا انصارالله یمن را تهدید کرد

عضو شورای سیاسی«انصارالله» در یمن، عنوان کرد اتحادیه اروپا ضمن اعلام مخالفت با تشکیل شورای ریاست‌جمهوری در این کشور، تأکید کرده است در صورت تشکیل این شورا، انصارالله را تحریم خواهد کرد.
کد خبر : ۲۲۴۷۵۶
صراط: عضو شورای سیاسی«انصارالله» در یمن، عنوان کرد اتحادیه اروپا ضمن اعلام مخالفت با تشکیل شورای ریاست‌جمهوری در این کشور، تأکید کرده است در صورت تشکیل این شورا، انصارالله را تحریم خواهد کرد.

به نقل از «التغییر»، «علی العماد» عضو شورای سیاسی انصار الله در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» نوشت اروپایی‌ها «مستقیما تهدید کرده‌اند در صورتی‌که انصارالله تشکیل شورای ریاست‌جمهوری با حضور همه گروه‌ها (در یمن) را اعلام کنند، کمک‌های مالی خود را قطع و به محاصره اقتصادی و رسانه‌ای این گروه اقدام خواهد کرد.»
 
العماد گفت که کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس و آمریکایی‌ها نیز با ساختار شورای ریاست‌جمهوری در یمن را مخالفت کرده‌اند.
 
العماد تأکید کرد «بازگشت به پارلمان و قانون اساسی ما قبل از 2011 تنها گزینه مطلوب در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی است.»
 
این عضو شورای سیاسی انصار الله خاطرنشان کرد این گروه به عنوان یک نیروی محرکه و همیار برای پروژه تغییر مطلوب، هرگز تسلیم نخواهد شد و همکاری با فاسدان را تحمل نمی‌کند.
 
به دنبال استعفای رئیس‌جمهور، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله سایر گروه‌های سیاسی  کشور را برای حضور در کنفرانسی جامع دعوت نمود که این نشست از روز جمعه آغاز و تا کنون ادامه دارد.
 
زمزمه‌های توافق برای تشکیل شورای ریاست جمهوری در یمن
 
در همین راستا، منابع سیاسی بلندپایه در یمن، روز گذشته از توافق اولیه گروه‌های سیاسی خبر دادند که بر اساس آن، قدرت رئیس‌جمهور مستعفی این کشور به یک شورای انتقالی انتقال داده خواهد شد.
 
روزنامه «الحیاة» چاپ لندن  به نقل از منابعی نوشت رایزنی‌ها میان نیروهای سیاسی در یمن که با نظارت «جمال بن‌عمر» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در این کشور در حال انجام است، به موافقت نهایی الحوثی‌ها و حزب «التجمع الیمنی للاصلاح» و دیگر گروه‌ها با تشکیل شورای ریاست‌جمهوری 7 نفر منتهی شده است.
 
این منابع افزودند «علی ناصر محمد» رئیس سابق جنوب یمن جنوبی مسوولیت اداره مرحله انتقالی را در یمن به جای عبد ربه منصور هادی بر عهده می‌گیرد.
 
طبق اعلام این منابع، همچنین از خروجی‌های این نشست نیروهای سیاسی یمن، موافقت با تشکیل دولت نجات ملی فراگیر، تعویق « 5 ساله تقسیم یمن به اقلیم‌های شش گانه» و ادغام کمیته‌های مردمی در ارتش و پلیس یمن است.
 
این منابع در ادامه تصریح کردند، در عین حال رایزنی‌ها برای متقاعد کردن حزب «کنگره خلق یمن» به ریاست «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق این کشور، برای تشکیل این شورای ریاست‌جمهوری ادامه دارد.
 
 

منبع: تسنیم