۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

تشدید فشارها علیه انصارالله در سازمان ملل

دیپلمات‌ها اعلام کردند شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز قطعنامه‌ای در ارتباط با تحولات یمن صادر خواهد کرد که بر اساس آن انصار‌الله با مجموعه تحریم‌هایی مواجه خواهند شد.
کد خبر : ۲۲۷۱۰۳
صراط: به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیپلمات‌ها اعلام کردند شورای امنیت سازمان ملل، روز یکشنبه قطعنامه‌ای را صادر می‌کند که در آن از الحوثی‌ها که کنترل «صنعا» پایتخت یمن را به دست گرفته‌اند، خواسته می‌شود قدرت را واگذار و از نهادهای دولتی عقب‌نشینی کنند و همچنین اعضای دولت و بازداشتی‌ها را آزاد کنند و به میز مذاکرات بازگردند.
 
طبق گفته این دیپلمات‌ها، به رغم درخواست شورای همکاری خلیج‌فارس، ولی در این قطعنامه یمن تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار نخواهد گرفت.
 
در پیش‌نویس این قطعنامه آمده است صنعا در صورتی‌که به تعهدات خود عمل نکند، با مجموعه‌ای از مجازات‌های شورای امنیت مواجه خواهد شد.
 
شورای امنیت، بارها تحریم‌هایی را علیه یمن وضع کرده است.
 
براساس این گزارش، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس که در همسایگی یمن هستند، روز شنبه با برگزاری نشستی در ریاض از شورای امنیت سازمان ملل خواستند بر اساس بند هفت منشور سازمان ملل متحد که اجازه استفاده از نیروی نظامی در صورت تهاجم یا از دست رفتن صلح را می‎دهد،‌ درخصوص یمن تصمیم‌گیری کند.
 
کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در بیانیه پایانی نشست خود، اقدامات فوری جامعه جهانی برای تضمین امنیت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور (مستعفی) و «خالد بحاح» نخست‌وزیر یمن را که بر اساس این ادعا در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند را خواستار شدند.
منبع: تسنیم