۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳

واکنش ایران به تعطیلی سفارت آمریکا دریمن

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران با تأکید بر حمایت تهران از صلح و ثبات در یمن، تعطیلی سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس در صنعا را اقدامی شتابزده و هدفمند خواند و تحولات یمن را موضوعی داخلی برشمرد.
کد خبر : ۲۲۶۵۰۰
صراط: معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران با تأکید بر حمایت تهران از صلح و ثبات در یمن، تعطیلی سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس در صنعا را اقدامی شتابزده و هدفمند خواند و تحولات یمن را موضوعی داخلی برشمرد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحولات یمن امنیت منطقه را افزایش داده و شرایط را برای تروریست‌ها در این کشور دشوار کرده، گفت: ما از استقلال، وحدت ملی و یمن یکپارچه حمایت می‌کنیم.
 
وی تعطیلی سفارت آمریکا و انگلیس در یمن را اقدامی شتابزده و هدفمند خواند و افزود: یمن متعلق به همه یمنی‌هاست و انصارالله در تحقق روند سیاسی و مبارزه همزمان با فساد و تروریسم با هوشمندی و نگاه به مطالبات مردم گام بر‌می‌دارد.
 
معاون وزیر خارجه ایران اضافه کرد: آنچه در یمن می‌گذرد موضوعی داخلی و مرتبط با همه یمنی‌هاست و سازمان ملل و شورای همکاری خلیج فارس می‌توانند واقع‌بینانه به ثبات و امنیت یمن و منطقه کمک کنند.
 
وی با بیان اینکه تهران امنیت یمن را امنیت کل منطقه می‌داند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از تحقق صلح و ثبات و رفاه مردم در این کشور حمایت می‌کند.
منبع: فارس