۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰

مسئولان در راهپیمایی امسال چه گفتند؟

مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیز همگام با مردم جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند و بر پایبندی ملت ایران بر آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کردند.
کد خبر : ۲۲۶۴۹۸
صراط: مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیز همگام با مردم جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند و بر پایبندی ملت ایران بر آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کردند.

مسئولان و شخصیت‌های نظام جمهوری اسلامی نیز همگام با مردم جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.
 
هاشمی شاهرودی: تیم مذاکره‌کننده ایران با انجام مذاکرات یک مرحله‌ای حق ملت را حفظ می‌کند
 
عضو مجلس خبرگان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در انجام مذاکرات یک مرحله‌ای گفت: تیم مذاکره‌کننده با انجام مذاکرات یک مرحله‌ای حق ملت را حفظ می‌کند.
 
هاشمی شاهرودی عضو مجلس خبرگان در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: برای مقابله با استکبار جهانی در راهپیمایی حاضر شدیم تا عزت مردم را نشان دهیم و عزت بیشتری در انقلاب ایجاد شود.
 
وی در رابطه با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: تیم هسته‌ای با قدرت بیشتری برای مذاکره می‌رود و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری زیر بار حرف استکبار نمی‌رود و حق ملت را حفظ می‌کند.
 
هاشمی شاهرودی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در انجام مذاکرات یک مرحله‌ای گفت: مذاکرات یک مرحله‌ای درست است زیرا اگر مذاکرات در چند مرحله صورت گیرد استکبار با نیرنگ سعی می‌کند از راه‌های مختلف مانند برنداشتن تحریم مسائلی را برای ما ایجاد کند.
 
جنتی: تکلیف تیم هسته‌ای را مقام معظم رهبری مشخص کردند/ مذاکرات یک مرحله‌ای انجام شود
 
عضو مجلس خبرگان گفت: ما از پیاده کردن گزینه‌ها از سوی استکبار نمی‌ترسیم و تکلیف تیم هسته‌ای را مقام معظم رهبری مشخص کردند.
 
آیت‌الله احمد جنتی عضو مجلس خبرگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در مسیر راهپیمایی 22 بهمن گفت: امروز روز عید ما است، با اینکه در تقویم ذکر نشده، ولی 22 بهمن عیدی بالاتر از نوروز است.
 
وی افزود: امروز روزی است که عزت‌مان را حفظ کردیم و قدرت و استقامت خود را نشان دادیم. امروز روز مقاومت در برابر تهدیدها است.
 
جنتی گفت: به استکبار اعلام می‌کنیم که هر چه گزینه دارند پیاده کنند، ما نمی‌ترسیم.
 
وی با بیان اینکه تکلیف تیم هسته‌ای را مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند، گفت: مذاکرات باید در یک جلسه و یک برنامه انجام شود تا نتوانند ما را دور بزنند، حرف ما در مذاکرات روشن است.
 
آخوندی: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان از وحدت ملی ایران است
 
وزیر راه و شهرسازی گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان از وحدت و یکپارچگی ملت ایران است و در پیشبرد سیاست داخلی و خارجی نیازمند وحدت هستیم.
 
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه راهپیمایی باشکوه 22 بهمن با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت:‌این انقلاب از دل مردم بلند شده و همچنان متکی به نیروهای مردمی است و خوشبختانه حضور مردم نشان می‌دهد این انقلاب پیوند استراتژیک خود را با مردم حفظ کرده و می‌کند.
 
آخوندی ادامه داد: حضور مردم نشان از وحدت و یکپارچگی مردم است و در پیشبرد سیاست داخلی و خارجی ما نیاز به وحدت داریم.
 
وی در خاتمه اظهار داشت: حضور گسترده مردم در این راهپیمایی بیانگر اجماع ملی برای پیشبرد اهداف انقلاب است. مردم همواره پشتیبان نظام و رهبری بوده‌اند و از این آرمان خود دست برنخواهند داشت.
 
اژه‌ای: مردم با تمام وجود حس کردند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد
 
معاون اول قوه قضائیه گفت: مردم امروز با تمام وجود حس کردند که نمی‌توان به دشمن ستیزه‌جویی مانند آمریکا اعتماد کرد.
 
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در حاشیه مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن در جمع خبرنگاران با پرشور و احساس خواندن راهپیمایی 22 بهمن امسال در تهران، گفت: فرقی که راهپیمایی امسال با سال‌های گذشته دارد این است که مردم ما امروز با تمام وجود لمس کردند که نمی‌توان به دشمن اعتماد کرد؛ آن هم دشمن ستیزه‌‌جویی مانند آمریکا.
 
وی ادامه داد: این واقعیت و حفظ مردم در تمام شعارها و گفته‌های آنان قابل لمس است و همه آن را می بینند.
 
رضایی:بیش از این نباید در مورد مذاکرات وقت تلف شود/ توافق سیاسی یک شکلات است
 
دبیر تشخیص مصلحت نظام در مورد اینکه توافق سیاسی مثل یک شکلات است، گفت: این قضیه سبب می‌شود مسائل ما خیلی حل و فصل نشود.
 
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع راهپیمایان تهرانی اظهار داشت: باید سریع‌تر مذاکرات به نتیجه برسد و مسائل مربوط به تولید کشورمان که در بلاتکلیفی قرار دارد زودتر مشخص شود.
 
وی درباره پیام راهپیمایی 22 بهمن نیز گفت: این حضور مردم به این معناست ما بر ارزش‌های انقلاب خود ایستادیم و این نعمت بزرگ را از دست نمی‌دهیم.
 
رضایی افزود: توافق سیاسی یک شکلات محسوب می‌شود و مسائل ما را خیلی حل و فصل نمی‌کند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: البته در مورد مذاکرات هسته‌ای به اندازه کافی صحبت شده است و نقاط اختلاف توافق روشن است.
 
وی با بیان اینکه نباید بیش از این وقت تلف کرد، گفت: اگر مذاکرات سریع‌تر به توافق برسد، مسائل مربوط به تولید داخلی سریع‌تر مشخص می‌شود.
 
 
عارف: افراطیون به خواست ملت و رهبری توجه کنند/موضع ما در مذاکرات هسته‌ای توجه به منافع ملی است
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه افراطیون و تندروها باید به خواست ملت و رهبری توجه کنند، گفت: آنها باید تلاش کنند که از رهبری جلو نیفتند.
 
محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در جمع خبرنگاران در رابطه با این سؤال که شما چند روز پیش خواستار رفع کدورت‌ها و سوءتفاهم‌ها میان مسئولان نظام شدید برای این کار چه پیشنهادی دارید، گفت: راهکار این مسئله توجه به آرمان‌های انقلاب و اصولی است که مورد پذیرش همه مردم است تا به این وسیله کدورت‌ها و مناقشاتی که در زمره سلیقه‌ها محسوب می‌شود را از میان برداریم.
 
وی گفت: باید تلاش کنیم دنباله‌رو رهبری باشیم و به بیانات و فرمایشات ایشان توجه کنیم.
 
عارف ادامه داد: مردم امروز به مسئولان پیام می‌دهند، پیام امروز مردم به مسئولان وحدت و توجه به منافع ملی است و مردم از مسئولان می‌خواهند که اختلافات را کنار بگذارند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر به نکاتی که مورد توجه مردم است توجه کنیم هیچ مشکلی نخواهیم داشت و مشکلات کشور حل خواهد شد.
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان در ادامه اظهار داشت: من از افراطیون و تندروها می‌خواهم به خواست ملت و رهبری توجه کنند و تلاش کنند از رهبری جلو نیفتند.
 
عارف در خاتمه در رابطه با بحث مذاکرات هسته‌ای افزود: موضع ما در مذاکرات هسته‌ای توجه به منافع ملی است.
 
طیب‌نیا: حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی امروز سبب می‌شود مسئولان بهتر از حقوق هسته‌ای آنان دفاع کنند
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: حضور منسجم ملت ایران در راهپیمایی امروز سبب می‌شود تا مسئولان و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان بهتر از حقوق به حق آنان در مورد مسائل هسته‌ای دفاع کنند.
 
علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور مردم بهترین پشتیبان برای مذاکره‌کنندگان هسته‌ای است.
 
وی افزود: دشمن در حال نظاره است که تحریم‌ها تأثیری نداشته است و این انتظام و وحدت در راهپیمایی امروز سبب می‌شود تا مسئولان ما بتوانند بهتر از حقوق بحق ملت دفاع کنند.
حضرتی: نظام و دولت با آمریکا اتمام حجت کردند/ اگر آمریکا کارشکنی‌ کند مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد
 
عضو حزب اعتماد ملی گفت: پس از سخنان مقام معظم رهبری نظام و دولت با دشمنان اتمام حجت کردند و اگر آمریکا بخواهد باز هم کارشکنی کند، مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.
 
الیاس حضرتی عضو حزب اعتماد ملی با حضور در خیابان بهبودی به جمع راهپیمایان تهرانی در سی و هفتمین فجر انقلاب اسلامی پیوست.
 
حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری همیشه پشتیبان تیم مذاکره‌کننده بوده‌اند و آنها را به عنوان افسران میدان نبرد تأکید داشتند که همه گروه‌های سیاسی باید پشتیبان زحمات آنها باشند.
 
حضرتی ادامه داد: مقام معظم رهبری این بار بسیار واضح و روشن خط‌ مشی و چارچوب مذاکره را مشخص کردند و همچنان بر مواضعی که عمدتا از طرف دولت در مذاکرات اعلام می‌شود، اعلام پشتیبانی کردند.
 
عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه مجموعه نظام و در رأس آن مقام معظم رهبری و دولت جمهوری اسلامی با دشمنان خود اتمام حجت کرده است، یادآور شد: توپ در حال حاضر در زمین آمریکاست که با تمام انعطافی که طرف ایرانی از خود نشان داده است آنها نیز باید از خود انعطاف نشان دهند تا بتوان در شرایط برد - برد نتیجه‌گیری کرد.
 
وی تأکید کرد: اگر آمریکا بخواهد باز هم در مذاکرات کارشکنی کند، مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.
سرافراز: دو مرحله‌ای کردن مذاکرات فقط منجر به طولانی شدن روند آن می‌شود/تکلیف باید در یک مرحله مشخص شود
 
رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه دو مرحله‌ای کردن مذاکرات فقط منجر به طولانی شدن روند آن می‌شود گفت: باید تکلیف در یک مرحله مشخص شود.
 
محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران انجام شده و طولانی شدن مذاکرات قطعاً حق ملت ایران نیست.
 
وی در مورد تک‌مرحله‌ای شدن توافق که رهبر معظم انقلاب اخیراً بر آن تأکید داشتند گفت: باید تحریم‌ها برداشته شود.
 
سرافراز اضافه کرد: طرح دو مرحله‌ای کردن مذاکرات منجر به طولانی شدن آن می‌شود و این درست نیست، چرا که باید تکلیف مذاکرات مشخص شود.
 
 
مصلحی: موضوع هسته‌ای بهانه است/ توافق هسته‌ای باید یک مرحله‌ای باشد و تمام شود/ فلسطین مصداق توافق چند مرحله‌ای است
 
وزیر سابق اطلاعات با تاکید بر اینکه توافقنامه هسته‌ای ملت ایران با غرب باید تک‌مرحله‌ای باشد، گفت: فلسطین مصداق توافق چند مرحله‌ای است که پس از ده‌ها مرحله هنوز به نتیجه نرسیده است.
 
حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات صبح امروز با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی و در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تیم ایرانی و 1+5 اظهار داشت: آمریکا به دنبال ایجاد فرصت و زمان است تا بتواند خط مشی خود را برای نابودی انقلاب اجرا کنند.
 
وزیر سابق اطلاعات به اظهارات اخیر مقام عظمای ولایت و تاکید ایشان بر تک‌مرحله‌ای شدن توافق هسته‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: قطعا رهبری چنین جیزهایی را می‌بینند که توافق دارند یک مرحله‌ای باشد و تمام شود.
 
مصلحی با بیان اینکه فلسطین مصداق چند مرحله‌ای شدن توافق است که پس از ده‌ها مرحله به نتیجه نرسیده است تصریح کرد: مذاکرات باید تک مرحله‌ای باشد و همه بر این نکته اذعان دارند.
 
وزیر سابق اطلاعات همچنین تأکید کرد: موضوع هسته‌ای بهانه است چرا که آنان با اصل انقلاب اسلامی مشکل دارند.
 
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در پایان نیز گفت: مردم همواره حرف اول و آخر را در نظام جمهوری اسلامی ایران زده‌اند و خواهند زد.
 
زنگنه: سخنان مسئولان آمریکایی در رابطه با بسته بودن دست مردم ایران در مذاکرات شوخی و رجزخوانی است
 
وزیر نفت گفت: اینکه برخی از مسئولان آمریکا اخیرا گفته‌اند که دست مردم ایران در مذاکرات هسته‌ای بسته است، شوخی و رجزخوانی است.
 
بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران در رابطه با کاهش قیمت نفت گفت: این مسئله، مسئله پیچیده‌ای است و یک‌بعدی نیست. برای حل این مسئله نیاز است که پیگیری‌هایی انجام شود البته بخشی از آن هم با گذشت زمان حل خواهد شد.
 
زنگنه در رابطه با حضور مردم در راهپیمایی امروز افزود: مردم امروز حضور گسترده‌ و باشکوهی در این راهپیمایی داشتند. این مردم همواره با بصیرت تمام پشت سر نظام و آرمان‌‌های انقلاب بوده و خواهند بود.
 
وی در رابطه با اینکه اخیرا برخی از مسئولین آمریکا گفته‌اند دست مردم آمریکا در مذاکرات بسته است، گفت:‌ این حرف‌هایی که مسئولان آمریکا در این رابطه می‌زنند شوخی و رجزخوانی است.
 
حداد عادل:‌ توطئه نفتی یک تحریم مضاعف است
 
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: توطئه نفتی یک تحریم مضاعف از سوی دشمنان ملت ایران اسلامی است.
 
غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس و نماینده مردم تهران در خانه ملت با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 
وی در مورد مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: تجربه یک سال و نیم اخیر ثابت کرده آمریکایی‌ها مایل به حل این مسئله نیستند. به اصطلاح می‌خواهند استخوان لای زخم بگذارند.
 
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تأکید کرد: آمریکایی‌ها اگر حسن نیت دارند کار را یکسره و به سرانجام برسانند که این مورد قبول ما است.
 
حدادعادل با اشاره به توطئه نفتی علیه ایران خاطرنشان کرد:‌ توطئه نفتی به نوعی تحریم مضاعف است.
 
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم به سمت اقتصاد مقاومتی برویم خاطرنشان کرد: مجلس تلاش کرده دیدگاه‌های خود را به دولت انتقال دهد.
 
وی تأکید کرد: مشکل ما در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خودمان نیست بلکه در تیم مذاکره‌کننده طرف مقابل است.
 
غرضی: در مقابله سیاسی با آمریکا به یک تعادل سیاسی رسیدیم
 
وزیر نفت دولت موسوی گفت: در مقابله سیاسی با آمریکا به یک تعادل سیاسی رسیده‌ایم و غربی‌ها باید تحریم‌ها را بردارند.
 
محمد غرضی صبح امروز (چهارشنبه) در جمع راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن پایتخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توافق هسته‌ای باید تک مرحله‌ای باشد، اظهار داشت: در مقابله سیاسی بین ایران و آمریکا به یک تعادل سیاسی رسیدیم.
 
غرضی اظهار کرد: افتخارمان این است که در مقابل آمریکا ایستاده‌ایم و آنها باید تحریم‌ها را بردارند.
 
امیر میقانی: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پاسخی به توهمات و توهین‌های دشمنان است
 
فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی گفت: حماسه باشکوه ملت در مراسم راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهد مردم انقلاب را دوست دارند و پاسخی به توهمات و توهین‌کنندگان به اسلام و انقلاب است.
 
امیراحمدرضا میقانی فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با حضور در جمع راهپیمایی‌ کنندگان تهرانی به فارس، گفت: در خصوص مذاکرات همه موارد از جمله تحریم‌ها باید مورد توافق قرار گیرد.
 
وی افزود: 36 سال است که ما در حوزه‌های مختلف وارد شده‌ایم و الان در علم، فناوری، صنعت و موضوعات دفاعی در منطقه مقام اول و در دنیا نیز رتبه زیر 10 داریم.
 
میقانی تأکید کرد: همه این موارد به دلیل جنگ تحمیلی و تحریم‌هایی است که صورت گرفته است.
 
وی در پایان تصریح کرد: حماسه باشکوه ملت در مراسم راهپیمایی 22 بهمن نشان می دهد مردم انقلاب را دوست دارند و پاسخی به توهمات و توهین‌کنندگان به اسلام و انقلاب است.
 
دادستان تهران: آمریکایی‌ها مسئول شکست احتمالی مذاکرات هستند/ آمریکا پنبه تسلیم شدن ایران را از گوش خود در بیاورد
 
دادستان تهران با بیان اینکه قطعاً مسئول شکست احتمالی مذاکرات آمریکایی‌ها هستند گفت: آمریکا پنبه تسلیم شدن ایران را از گوش خود در بیاورد.
 
جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن تهران در پاسخ به سؤال خبرگزاری فارس، درباره مذاکرات هسته‌ای و کارشکنی‌های اخیر آمریکا در مسیر مذاکرات گفت: قطعاً مسئول شکست احتمالی مذاکرات آمریکایی‌ها هستند.
 
وی ادامه داد: ایران بارها حسن نیت خود را ثابت کرده است.
 
دادستان تهران افزود: حضور پرشور مردم و تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های انقلابی نظام مشخص می‌کند که آمریکایی‌ها باید پنبه تسلیم شدن و فریب ملت ایران را از گوش خود در بیاورد.
 
صفوی: تقدم عزت ملی در مذاکرات مطالبه ملت ایران است
 
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مطالبه مردم ایران در راهپیمایی پرشور 22 بهمن از مسئولان این است که در مسیر دیپلماسی و مذاکرات منافع ، مصالح و امنیت ملی را مقدم بر هرگونه تعامل قرار دهند.
 
سرلشکر سید یحیی صفوی ، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا که در اجتماع پرشور مردم استان آذربایجان غربی ، شهر ارومیه سخن می گفت، با اشاره به حضور میلیونی مردم در سراسر کشور ، بویژه مردم ولایتمدار این استان ، گفت:آنچه که داریم در سایه فداکاری  شهیدان  و صبر و تحمل جانبازان وآزادگان سرافراز است.
 
وی افزود: 22 بهمن رفراندوم پایبندی نسل های اول و دوم و سوم انقلاب بر اصول و ارزشهای اسلامی است و نمایش مطالبه ملی ،جهت پیگیری عزتمندانه حقوق و کرامت ملت و کشور از دیپلماسی و مذاکرات خارجی است.
وی اضافه کرد: راهپیمایی شما مردم و شعارهای هوشمندانه شما پشتوانه عظیم و جلوه ای از قدرت نرم نظام و عامل  توانمند ساز حکومت در تضمین امنیت ملی و منافع ملی ایران است.
وی ادامه داد:وحدت  و انسجام قومیتهای  ایران از آذری ، کرد و فارس و عرب و بلوچ در راهپیمایی میلیونی امروز ایران نشان دهنده خردمندی ، دوستی و علاقه ذاتی  همه این مردم به اسلام و کشور عزیزمان ایران است و حضور شما جوانان و زنان قهرمان ارومیه در راهپیمایی 22 بهمن یکی از مولفه های قدرت بازدارندگی موثر نظام در برابر هرگونه تهدیدات  خارجی و داخلی است.
وی با اشاره به مطالبه  مردم در این راهپمایی از مسئولین ، گفت:مطالبه مردم عاقل و هوشمند ایران در این راهپیمایی پرشور از مسئولان این است که در مسیر دیپلماسی و مذاکرات منافع ، مصالح و امنیت ملی ایران ، عظمت و کرامت انسانی ملت بزرگ و متمدن ایران ، مقدم بر  هرگونه تعامل قرار گیرد و به طور صریح بر حفظ توانمندی های علمی انرژی هسته ای ایران ایستادگی کنند ، چرا که این  مهم هم اراده ملی و هم آرمان استقلال خواهی و افتخار آفرینی و عزتمندی برای ملت ما است .
سرلشکر صفوی در ادامه به ارائه تحلیلی از شرائط محیط بین الملل  و منطقه ای و ملی در رابطه با انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب کبیر اسلامی ، به رهبری حضرت امام (ره)و تداوم آن با رهبری حکیمانه   مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای  در نظام بین الملل و جهانی ،آمریکا ئیها در دسترسی به نظام تک قطبی قدرت با شکست مواجه شده اند  و جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت و چند جانبه گرایی در حال حرکت است.
وی ادامه داد: آمریکائیها به دنبال تشکیل قدرت هژمون یعنی قدرت بلامنازع هم از نظر سیاسی و اقتصادی و نظامی و فرهنگی بودند و لیکن شکست خوردند.  مدت 4 سال سال است که آمریکائیها و اروپائیها و برخی از کشورهای پیرامونی ایران یک جنگ داخلی  خانمان سوز  را به راه انداخته اند ولیکن ایستاگی دولت و ملت سوریه و حمایت ایران ، روسیه و چین  مانع سقوط  دولت سوریه شد.
وی گفت: آمریکا و اروپا با دخالت در کشور اکراین ، دولت قانونی آن کشور را سرنگون کردند و آنگاه فدراسیون روسیه شبه جزیره کریمه را تصرف کرد و از اکراین جدا کرد و آمریکائیها نتوانستند کاری برای بازگرداندن کریمه  کنند  و البته تحریم ها و فشارهایی را بر روسیه وارد کردند و درگیری آمریکا و روسیه وارد مرحله جدیدی گردیده  و جدی شده  است و شاید دوران جنگ سرد دیگری آعاز شده است.
سخنران یو م الله 22 بهمن در شهر ارومیه ، گفت: رژیم  صهیونیسیتی که از حمایت آمریکا برخوردار است و یک روز هم نمی تواند بدون حمایت آمریکا به حیات ننگین و جنایتکار خود ادامه دهد ، بد نبال شکستهای  پی در پی در جنگهای 33 روزه  لبنان و جنگهای 22 روزه و 51 روزه غزه ، در هفته های قبل پاسخ دندان شکنی از حزب ا... لبنان  در مقابل جنایت آنها در قنیطره و به شهادت رساندن عده ای از فرزندان اسلام دریافت کرد و نتوانست عکس العمل نشان دهد و این یک واقعیت و حقیقت است که قدرت آمریکا  رو به کاهش است و این کشور و دولت ، دیگر ابرقدرت نیست .
وی افزود: این یک واقعیت است که رژیم صهیونیستی روبه زوال  و نابودی حرکت می کند و البته آمریکائیها و صهیونیست ها دشمنان سخت ایران طی 36 سال گذشته و هم اکنون بوده و هستند.
سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به تلاش  جبهه  غربی – صهیونیستی و برخی از کشور های عربی و غیر عربی در راه اندازی گروهک های تروریستی در عراق و سوریه واز بین بردن منابع کشورهای اسلامی گفت:
آمریکائیها و صهیونیست ها بیشترین نفع را از این مسلمان کشی  می برند ، چرا که مسلمانان را به جان هم انداخته اند ، تا رژیم صهیونیستی در امنیت باشد  و زمینه بازگشت آمریکائیها به عراق و منطقه فراهم باشد .
وی ادامه داد: اقدام بی شرمانه  وزارت دفاع آمریکا در آموزش نظامی  بیست تا سی هزار نفری تروریست های مخالف دولت سوریه ، برای سرنگونی دولت قانونی سوریه  ، در حقیقت تروریست دولتی محسوب می شود. تشکیل نیروی ائتلاف برای مبارزه با داعش  در عراق تا کنون با شکست مواجه شده است و ممکن است این ائتلاف اهداف دیگری مثل دخالت در سوریه را دنبال کنند.
وی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی ایران از دولت ها ی قانونی عراق و سوریه حمایت سیاسی می کند و یا مشاوره ارائه می کند ، بخاطر آن است که با اینگونه دخالتها ی کشورهای خارجی و کشتار مردم عراق و سوریه مخالف است و به فضل الهی تا کنون دولت عراق و  سوریه پیروز شده اند  و توانسته اند با این اهداف شوم  و صهیونیستها و غربیها مقابله کنند.
وی اضاقه کرد: دیگر دوران زورگوئی و سلطه طلبی آمریکا ئیها  به سر آمده است و دوران پیروزی ملت های اسلامی ، با بیداری اسلامی آغاز شده است.
صفوی در ادامه با اشاره به رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری  ، و نعمت ولایت فقیه ، گفت: قدر نعمت ولایت فقیه را بدانید ، خصوصیات رهبری خودتان ، حضرت امام خامنه ای را با رهبران و روسای جمهوری و روسای 193 کشور مستقل عضو سازمان ملل  مقایسه کنید .آیا رهبری می شناسید که هم به شعر و ادبیات و هنر تسلط  داشته باشد و بتواند راهبرد فرهنگی ترسیم کند.
وی اضافه کرد:آیا رهبری می شناسید که به علوم روز آشنا باشد و اینقدر نسبت به علم و فن آوری جدید تاکید داشته باشد ؟آیا در جهان رهبری را می شناسید که هفته ای سه روز کلاس درس  برگزار کند؟ علما  و زنان دانشجو وطلبه در  درس ایشان سئوال و اشکال مطرح می کنند و ایشان با خوش رویی پاسخ علمی و فقهی  می دهند.آیا رهبری می شناسید که مسائل سیاسی جهانی را بشناسد و در مقابل زورگویان مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی اینچنین با صلابت از اسلام و مسلمانان ، بلاد اسلامی و  کشورعزیزمان دفاع کند.
وی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در جنگ تحمیلی گفت:آیا رئیس جمهور ی را می شناسید که خودش در جنگ حضور داشته باشد؟ رهبری انقلاب اسلامی ما حضرت امام خامنه ای  از اول جنگ  در خط مقدم جبهه ها حضور داشتند و هم اکنون نیز بعنوان  فرمانده معظم کل قوا در سه سطح  راهبردی ، عملیاتی و تاکتیکی  نیروهای مسلح ارتش ، سپاه ، وزارت دفاع و نیروی انتظامی را فرماندهی و هدایت می کنند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هشت سال کار اجرایی  و ریاست جمهوری را در سابقه خود داشته اند و به قوتها و ضعف ها و فرصت ها و چالش های کشور و دولت آشنا می باشند  و علاوه بر آن افتخار جانبازی را نیز دارار هستند و در عین صلابت و قاطعیت با قلبی رئوف – مهربان ، دلسوز  ملت هستند.
وی افزود: رهبری انقلاب   مدافع ملتهای اسلامی فلسطین ، عراق و سوریه و لبنان است  و در بین رهبران کشورهای اسلامی ، مقام معظم رهبری اصلح ترین فرد برای رهبری مسلمین هستند و آیا  پادشاهان کشورهای عربی و یا روسای جمهور برخی از کشورهای اسلامی غیر عربی شان و  لیاقت رهبری  مسلمین را دارند؟
صفوی با اشاره به ساده زیستی مقام  معظم رهبری و خصوصا ایمان و سلامت خا نواده معظم له گفت:
 مقام معظم رهبری انسانی ساده زیست و غمخوار محرومان و مستضعفان است و فرزندانی پاک ، مومن و سالم دارند ، چهار فرزند ایشان در لباس طلبگی هستند و زندگی ساده ای دارند.
صفوی با اشاره به دیدار آقای پوتین با رهبر معظم انقلاب ، گفت : در این دیدار مفام معظم رهبری خطاب به  آقای پوتین  فرمودند ما روسیه ای قدرتمند و ایرانی مستقل می خواهیم . فرمایشات  مقام معظم رهبری در این دیدار برای دو کشور و ملت راهبردی و تعیین کننده بود.
 
مطهری: باید بودجه را منهای نفت ببندیم
 
نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است که توطئه نفتی صرفاً علیه جمهوری اسلامی ایران نبوده است و باید بودجه 94 را منهای نفت ببندیم.
 
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری کمکی به مذاکره‌کنندگان بوده تا تکلیف مذاکره یکجا معلوم شود.
 
وی افزود: اگر مذاکرات دو مرحله‌ای شود آمریکا بهانه‌ جدیدی ‌می‌آورد و به مذاکرات آسیب می‌زند.
 
مطهری با بیان اینکه برنامه تیم مذاکره‌کننده این بوده که توافق یک مرحله‌ای انجام شود، گفت: تیم مذاکره‌کننده سعی کرده تحریم‌ها یک جا برداشته شود و مذاکره، از ابتدای جنبه سیاسی نداشته بلکه جنبه حقوقی داشته است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: مذاکره‌کنندگان اجازه ندادند مسائلی مثل فلسطین، موشک بالستیک و حقوق بشر وارد مذاکرات شود. بنابراین مذاکرات جنبه فنی و حقوقی دارد.
 
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه راهکاریی برای مقابل توطئه نفتی عربستان باید  داشته باشیم، گفت: کاهش قیمت نفت صرفاً توطئه علیه جمهوری اسلامی نبوده و عوامل مختلفی در آن دخیل هستند، اما به هر حال فرصتی برای ما است که به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کرده و بودجه را منهای نفت ببندیم.
 
مطهری درباره حضور باشکوه مردم در راهپیمایی امروز نیز تصریح کرد: فضای داخلی جامعه ما در تصمیمات آنها (دشمنان) مؤثر است و آنها باید بفهمند مردم پشتیبان مسئولان هستند.
 
بشارتی: راهی به جز توافق یک مرحله‌ای وجود ندارد/ شکست فلسطینی‌ها نتیجه توافق چند مرحله‌ای است
 
مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شکست فلسطینی‌ها در توافقات چند مرحله‌ای گفت: ما به دلیل رفتار آمریکا راهی جز توافق یک مرحله‌ای نداریم.
 
علی محمد بشارتی مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از خیابان بهبودی تهران به جمع راهپیمایان تهرانی در سی و هفتمین فجر انقلاب اسلامی پیوست.
 
بشارتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره سخنان رهبری مبنی بر دست بسته نبودن ملت ایران ضمن تبریک سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی و یوم‌الله 22 بهمن اظهار داشت: همیشه رهنمودهای مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب سیاسیون است و ما اگر به هر دلیلی در برابر قدرت‌های خارجی در هر موضعی از جمله مذاکرات هسته‌ای ضعف نشان دهیم آنها پیشروی می‌کنند چرا که حالت تهاجمی دارند.
 
بشارتی ادامه داد: آنها به ما گفتند که ایرانی‌ها با دست بسته در مذاکرات حضور پیدا کرده‌اند اما رهبری فرمودند که راهپیمایی 22 بهمن نشان خواهد داد که دست چه کسی بسته است.
 
مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه دست خدا باز است و به تبع آن دست این ملت نیز باز است، افزود: مذاکره‌کنندگان با این حمایت مردمی قطعا می‌توانند در برابر قدرت‌های خارجی بیشتر ایستادگی کنند.
 
وی درباره لزوم یک مرحله‌ای شدن توافق هسته‌ای خاطر نشان کرد: راهی غیر از یک مرحله‌ای شدن توافق وجود ندارد؛ تجربه مذاکرات فلسطینی‌ها با اسرائیل که با واسطه سازمان ملل انجام شد و سایر مذاکراتی که آمریکا با کشورهای مختلف دنیا انجام داده است نشان می‌دهد شکست متعلق به غیر آمریکایی‌ها بوده است چرا که آمریکا امروز یک حرف و فردا حرف دیگری می‌زند.
 
وی افزود: در همان مرحله اول باید مشخص شود که تمام تحریم‌های غیرقانونی منتفی است و طبق NPT‌ در غنی‌سازی اقدام شود.
 
 
لاریجانی: غربی ها در مذاکرات، نیاز خود را به عنوان نیاز ایران نفروشند که خریدار ندارد
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع مردم اصفهان با بیان اینکه ایران هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده است، گفت: این غرب بوده که گاه میز مذاکره را ترک کرده و با زبان زور به دنبال نفی انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بوده است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در جمع راهپیمایان مردم پرشور اصفهان با اشاره به سرنوشت متفاوت مردم در نتیجه انقلاب اسلامی و حضور ملت برای آبادانی کشور گفت: با انقلاب اسلامی رویکرد دولت‌ها در مناطق محروم تغییر کرد و نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور در انتخابات مختلف تثبیت شد که در نهایت به تثبیت مردم‌سالاری انجامید.
 
وی با بیان اینکه غرب سال‌هاست به بهانه مسئله هسته‌ای ستیز خود را با ملت ایران آغاز کرده است، افزود: مقابله با این زورگویی‌ها نیازمند حضور چشم‌گیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن  است.
 
لاریجانی گفت: ما از ابتدا اعلام کردیم مسئله هسته‌‌ای از طریق راه حل سیاسی قابل حل‌ و فصل است و بر اساس فتوای مقام معظم رهبری ملت ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده است، افزود: این غرب بوده که گاه میز مذاکرده را ترک کرده و با زبان زور به دنبال نفی انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بوده است.
 
وی خاطر نشان کرد: هیچ‌یک از مسئولان و سران نظام با توافق مخالف نیستند و هیچ عجیب نیست اگر مخالفت‌هایی در این زمینه از سوی برخی افراد مطرح می‌شود زیرا در ایران دموکراسی حاکم است.
 
لاریجانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و همه قوا از توافق در مسئله هسته‌ای حمایت می‌کنند، اظهار کرد: این حمایت از توافقی است که همراه با عزت‌مندی و حفظ دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران باشد و برخی از مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع کند، اگر مذاکرات در چنین چارچوبی به نتیجه برسد همان توافق خوب مد نظر رهبری است که در سخنرانی اخیرشان از آن یاد کرده‌اند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا و کشورهای 1+5 در صورتی که از دو چیز پرهیز کنند می‌توانند به توافق برسند، یکی اینکه مبنای توافق باید مقررات بین‌المللی باشد و دیگر اینکه کشورهای آمریکایی به دنبال فریب‌کاری و وضع ضوابط خاص نباشند که ملت به این شگردها آشناست و جواب رد به آن می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: این کشورها به دنبال این نباشند که در مذاکرات، نیاز خود را به عنوان نیاز ایران به ما بفروشند که این کالا در ایران خریدار ندارد و ما بهتر از شما به شرایط منطقه آگاه و از نیازهای شما مطلع هستیم.
 
لاریجانی خطاب به کشورهای 1+5 تاکید کرد: ضرورتی ندارد به صورت تصنعی موضوع تحریم‌ها را آنقدر بزرگ جلوه دهید تا نیاز خود را پشت آن پنهان کنید که مسئولان به خوبی آگاهند و پاسخ قاطعی به این موضوع خواهند داد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان یکی از مسئولان غربی مبنی بر اینکه اگر ایران تا فلان زمان تصمیم سیاسی نگیرد ما میز مذاکره را ترک می‌کنیم، گفت: ایران هیچ وقت میز مذاکره را ترک نمی‌کند زیرا منطق دارد.
 
وی تصریح کرد: بنای ایران وقت‌گذرانی در مذاکرات نیست، کلیات و جزئیات مذاکرات در یک مرحله می‌تواند به تصویب برسد و ملت ایران زبان زور را با صلابت پاسخ می‌دهد.
 
لاریجانی با بیان اینکه روحانیت و آرامش کشور که از بدو پیروزی انقلاب  با همه دسیسه‌ها، پایدار مانده است، تاکید کرد: در این آشفتگی امنیتی منطقه، ایران امن‌ترین کشور منطقه است و یکی از دلایل اینکه غرب به دنبال حل مساله هسته‌ای است نیز همین موضوع است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران ام‌القرای جهان اسلام است و امنیت ایران در درجه اول اهمیت برای ما قرار دارد، اما ایران به عنوان یک کشور اسلامی نسبت به سرنوشت همسایگان خود بی‌تفاوت نخواهد بود .
 
وی تصریح کرد: کشورهایی مانند سوریه، لبنان و فلسطین در این سال‌ها با پشتیبانی ایران به  مشکلات فائق آمده‌‌اند.
 
لاریجانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: سیاست‌های مختلف برای تولید و کارآفرینی اتخاذ شده و تا زمانی که تولید در کشور رونق نگیرد و مردم در صحنه تولید وارد نشوند و با حمایت دولت زمینه سرمایه‌گذاری و علاقه‌مندی مردم به تولید افزایش نیابد، بیکاری و تورم مهار نمی‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه دولت باید حامی اقتصاد کشور باشد، بیان کرد: تسهیلات باید در اختیار تولید باشد تا در کشور شغل ایجاد شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و دولت در مسیر رونق تولید حرکت خود را دنبال می‌کنند، تاکید کرد: ما در بودجه 94 اولویت را به رونق تولید دادیم.
 
وی در ادامه با بیان اینکه بی‌آبی و خشکسالی از مشکلاتی است که کشاورزان اکثر استان‌ها را در مشقت قرار داده است، ادامه داد: اصفهان نیز از این معضل رنج می‌برد به ویژه بی‌آبی زاینده‌رود، نگرانی مردم این شهر را افزایش داده است.
 
لاریجانی با بیان اینکه نمایندگان استان اصفهان تلاش جدی برای رفع مشکلات آبی استان انجام دادند و بنده از نزدیک شاهد این تلاش‌ها بوده‌ام، گفت: دولت و مجلس تصمیم گرفتند برای کنترل آب‌ها و آبیاری تحت فشار بودجه مناسبی تخصیص دهند تا با مهار آب‌ها و استفاده بهینه از آب بتوانیم مشکل بی‌آبی را در شهرهای مختلف بهبود بخشیم.
 
وی با اشاره به اینکه برای بی‌آبی زاینده‌رود تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده است، تاکید کرد: امیدواریم سال آینده سال رونق اقتصادی کشور و بهبود شرایط معیشتی ملت باشد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خدمت‌گذاری صادقانه در شرایط امروز به معنای فراهم کردن زمینه رشد و کارآفرینی و زندگی آبرومندانه برای مردم است نه دعواهای سیاسی.
 
وی علاج وضع اقتصادی در شرایط کنونی را از همه چیز مهم‌تر دانست.
 
لاریجانی در پایان اضافه کرد: بار دیگر از حضور عزتمندانه ملت و به خصوص مردم شریف اصفهان در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب قدردانی می‌کنم.
 
صفارهرندی: سرمایه اصلی تیم مذاکره‌کننده همین ایستادگی ملت ایران است/ برای ارزیابی عملکرد دولت زود است
 
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم جوهره اصلی انقلاب ما که همین ایستادگی ملت است، سرمایه اصلی دیپلمات‌های ما در مذاکرات هسته‌ای قرار بگیرد.
 
محمدحسین صفار هرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با حضور در جمع راهپیمایان پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور مردم نشان از استقامت دارد و رمز پیروزی را باید در همین استقامت بدانیم.
 
وی اظهار امیدواری کرد: انشاءالله جوهره واقعی انقلابی ما که همین ایستادگی است، سرمایه اصلی دیپلمات‌های ما در مذاکرات هسته‌ای قرار بگیرد.
 
صفار هرندی در مورد عملکرد دولت نیز گفت: هنوز برای ارزیابی عملکرد زود است اما باید بین شعارهای ابتدایی و عملکردها رابطه‌ای معقول برقرار کنیم.
 
امیر پوردستان: ایران اسلامی ظرفیت‌های خود را به فعلیت رسانده و تکیه‌گاه کشورهای منطقه است
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های بالقوه خود را به فعلیت رسانده و امروز تکیه‌گاه کشورهای منطقه است.
 
امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در راهپیمایی امروز 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شرکت کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: ملت بزرگ ایران نشان داد که با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان روی پای خود ایستاده است.
 
وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ملت در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن نشان خواهد داد که دست بسته نیست، افزود: مردم ایران ظرفیت های بالقوه خود را در همه عرصه‌ها به فعلیت رسانده‌اند.
 
پوردستان با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران تکیه‌گاه کشورهای منطقه است، گفت: امروز ایران در برابر هجمه‌های متعدد جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا ایستاده است و از شعارها و آرمانهای خود کوتاه نمی‌آید.
 
زنگنه: کاهش قیمت نفت توطئه است/ به توطئه سیاسی باید پاسخ سیاسی داد
 
وزیر نفت معتقد است که کاهش قیمت نفت یک توطئه نفتی است و نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت و پاسخ عملی به این اقدام نیز به دلیل اینکه یک اراده سیاسی در پشت آن قرار دارد یک کار سیاسی را می‌طلبد.
 
بیژن زنگنه وزیر نفت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که آیا با توطئه نفتی که علیه جمهوری اسلامی ایران در حال صورت گرفتن است موافق هستید یا خیر، اظهار داشت: بله، یکی از نظرات این است که علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه نفتی صورت گرفته است و نمی‌شود به راحتی از کنار این اقدام گذشت.
 
وی افزود: متأسفانه در بحث کاهش قیمت نفت، اراده سیاسی وجود دارد، حال، بحث بر روی این است که این اراده سیاسی توسط چه کسانی اتخاذ شده است.
 
وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که چرا کاری در مقابله با این توطئه نفتی اتخاذ خواهید کرد، گفت: به هر حال اقدامی که در پشت آن اراده سیاسی وجود دارد پاسخ آن نیز کار سیاسی است.
 
مرندی: حمایت مردم از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای یک برگ برنده است
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا حضور با شکوه مردم در راهپیمایی امروز و حمایت‌ آنان از تیم مذاکره‌کننده یک برگ برنده در مذاکرات با 1+5 خواهد بود.
 
علیرضا مرندی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در جمع راهپیمایان پایتخت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 
وی در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 اظهار داشت: اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما در راستای فرمایشات رهبری حرکت می‌کنند و حمایت مردم برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای یک برگ برنده است.
 
این نماینده تهران افزود: اگر مذاکرات به شکست نیز برسد قطعا مردم ما حامی نظام خواهند بود و استقامت خواهند داشت و تسلیم قدرت‌های بزرگ نمی‌شوند.
 
مرندی خاطرنشان کرد: حضور مردم به معنای حمایت آنان از نظام و دولتمردان است؛ تصمیمات خوب برای توافق هسته‌ای اتخاذ شده و حضور مردم نیز پشتوانه قوی برای دیپلمات‌های کشورمان خواهد بود.
 
 
طیب‌نیا: کاهش قیمت نفت آثار بسیاری بر درآمد بودجه‌ای دولت و تجارت خارجی دارد/ اقدامات موثر برای مقابله
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد توطئه نفتی علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد و گفت: کاهش قیمت نفت آثار بسیاری بر درآمد بودجه دولت و تجارت خارجی خواهد داشت.
 
علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس، با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازار جهانی اظهار داشت: کاهش قیمت نفت در هر حال آثاری در زمینه‌های مختلف در زمینه درآمد بودجه دولت و تجارت خارجی به همراه خواهد داشت.
 
وی افزود: ما طراحی‌های لازم را انجام و برنامه‌ریزی‌های لازم را صورت دادیم که بتوانیم اقدامات موثری را در مقابله با کاهش قیمت نفت اتخاذ کنیم.
 
 
طبیب‌زاده: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تو دهنی محکمی به دشمنان نظام بود
 
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور گسترده و پرشور ملت امروز یک دو دهنی محکم و نه بزرگ به دشمنان نظام و آمریکا بود.
 
زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: اتکا به توان مردم مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است. ما در گذشته قدرت علمی و توانایی و سرمایه انسانی خود را باور نداشتیم و از کوچک‌ترین تا بزرگترین نیازمندی‌های ما از غرب وارد می‌شد.
 
طبیب‌زاده تصریح کرد: قبل از انقلاب بیشتر نفت ما به سوی غرب و پایگاه منطقه‌ای آمریکا یعنی اسرائیل می‌رفت و شیر نفت ما به این کشورها باز شده بود. آنچه هم به عنوان درآمد نفتی می‌آمد صرف خرید کالاهای خارجی یا صنعت مونتاژ داخلی می‌شد.
 
وی افزود: آنچه در گذشته از نفت عاید ما می‌شد، برای این کارها صرف می‌شد، نه سرمایه انسانی ما قدرت تولید داخلی داشت نه مسئولان کشور تمایل به رشد و پیشرفت اقتصادی داشتند.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: به نظر من یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب برای کشور ما بخش استقلال فکری و استقلال اقتصادی بود که قدرت فکری و نظام سیاسی کشور ما را تغییر داد و خودکفایی داخلی به لحاظ سیاسی به وجود آورد.
 
طبیب‌زاده ادامه داد: استقلال اقتصادی هم باعث شد ما کمر به تولیدات داخلی ببندیم و به خودکفایی علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برسیم.
 
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به مردم عزت ملی داد و پرچم ما در سایه پیشرفت‌های علمی و اقتصادی کشور عزت پیدا کرد.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: استقلال و آزادی که در سایه جمهوری اسلامی به وجود آمد، به نظر من بعد از 36 سال این شعار و روی پای خود ایستادن بر مبنای جمهوری اسلامی نیز از بزرگترین دستاوردهای نظام است و می‌تواند شعار امروز ما هم باشد.
 
وی تصریح کرد: شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به همراه شعار نه غربی نه شرقی جمهوری اسلامی نیز یکی از بزرگترین شعارهای امروز ما است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مردم امروز با حضور خود یک نه بزرگ به آمریکا گفتند. امروز ما شاهد نه بزرگ به تهاجم‌های اقتصادی، فرهنگی و جنگ اقتصادی که امروز آمریکا شروع کرده است بودیم.
 
وی خاطرنشان کرد: حضور مردم به این معنا است که آنها پشت نظام ایستاده‌اند و هیچ‌وقت عزت خودشان را از دست نمی‌دهند.
 
این نماینده مجلس اظهار داشت: ملت ما امروز یک تو دهنی محکم به آمریکا و دشمنان نظام زدند و نشان دادند تحریم‌ها هر چقدر هم سخت باشد مردم حاضرند گرسنگی بکشند و از عزت و شرف خود دفاع کنند.
 
وی در خاتمه اظهار داشت: ملت امروز نشان داد از جنگ اقتصادی و تحریم خسته نشده و همچنان پشت رهبری و انقلاب ایستاده است.
 
جلیلی: خواب‌های غرب در دوران بیداری ملت‌ها، تعبیر نخواهد شد /انقلاب اسلامی احیاگر اسلام در دنیای غرب است
 
عضو مجمع تشخیص در اهواز، گفت: انقلاب اسلامی احیاگر اسلام در دنیای غرب است و در دوران بیداری ملت‌ها، خواب‌های غرب تعبیر نخواهد شد.
 
 سعید جلیلی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در جمع با شکوه راهپیمایان 22 بهمن، که در مصلای مهدیه حضرت امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد اظهار داشت:​ ملت ایران تصمیم خود را 36 سال پیش گرفت و هر کسی بخواهد ملت ایران را تحقیر کند، ملت ایران بر دهان او خواهند زد.
 
وی با بیان اینکه هر کسی در هر مقامی که قصد تحقیر ملت ایران را داشته شکست خورده است و رهبران پیشین آمریکا این شکست را تجربه کردند، افزود: آمریکا اراده کرده بود که شاه بماند و ملت اراده کرد که شاه برود و در آخر این شاه بود که رفت.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ​رهبران آمریکا می‌خواستند مانع پیشرفت ایران شوند و تحریم را در پیش گرفتند و از سال‌های گذشته مخالفت خود را با نیروگاه بوشهر اعلام کردند اما امروز ملت ایران با اراده خود توانست در زمینه هسته‌ای پیشرفت بسیار چشمگیری دارد.
 
وی با بیان اینکه اراده ملت ایران فراتر از قدرت استکبار است، اظهار کرد: دولت‌های غربی به ویژه آمریکا بدانند انقلاب اسلامی تمامی اهداف شوم آنها را در نطفه خفه خواهد کرد.
 
عضو مجمه تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه قدرت استکبار قدرتی پوشالی و پوچ است، تصریح کرد: اوباما به یاد بیاورد که همپیمانانش چگونه در جنگ‌های مختلف در برابر اسلام شکست می‌خورند.
 
وی تاکید کرد: ملت ما با وحدت و ایمان پیروزهای بیشتری خواهد داشت و روز به روز شاهد پیشرفت خواهد بود.
 
جلیلی در ادامه با اشاره به پدیده گرد و خاک در خوزستان بیان‌کرد: خاک استان خوزستان مقدس است، در هر قدم آن این خاک با خون شهدا آمیخته شده است.
 
وی تصریح‌ کرد: مردم خوزستان حماسه ملی بزرگی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آفریدند و این مردم افتخار تمام جهان اسلام هستند.
 
جلیلی با بیان اینکه خوزستان معبر شهدا است، افزود: شجره نوپای انقلاب ثمراتی برای ملت ایران و منطقه خواهد داشت.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه این حماسه‌ها می‌تواند ادامه داشته باشد، ادامه داد: امروز این حماسه‌ها در اقتصاد، صنعت و محیط زیست می‌تواند تداوم داشته باشد.
 
جلیلی با بیان اینکه باید رنج و مشکلات مردم خوزستان حل شود، عنوان‌کرد: مردم خوزستان در قلب ملت ایران جا دارند و این به خاطر با ارزش بودن جایگاه خوزستان است که رهبر معظم دستور ویژه برای رفع مشکلات خوزستان صادر نمودند.
 
وی خاطرنشان‌کرد: مشکلات و رنج​های مردم خوزستان خصوصا در بخش محیط زیست و گرد و خاک اخیر باید به سرعت رفع شود.
حجت‌الاسلام شهیدی: گزینه روی میز نظام اسلامی حضور مردم و مکتب عاشورا است
 
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: گزینه روی میز نظام اسلامی حضور مردم و مکتب عاشورا است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‎الاسلام شهیدی در جمع راهپیمایان 22 بهمن زنجان با تبریک یوم‎الله 22 بهمن و تقدیر از حضور مردم زنجان در راهپیمایی امروز اظهار داشت: سیل خروشان مردم زنجان که برای لبیک‏‌گویی به مقام معظم رهبری در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند، قابل تحسین است.
 
وی با بیان اینکه در قرآن قانون کلی و عمومی داریم که این قانون برای همه ما سرنوشت‏‌ساز، حرکت‌آفرین و هشدار‌دهنده است، افزود: این قانون به همه مردم اعلام می‎کند که سرنوشت هر قوم، جامعه و مردمی به دست خودش است.
 
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تغییر وضعیت هر قومی را به‌وسیله خود مردم دانست و افزود: عزت و ذلت مردم با دست خودشان رقم می‎خورد و همه مردم این دو مقوله را از طریق خودشان تغییر می‎دهند.
 
شهیدی با اشاره به اینکه سیطره آمریکا و اذناب آن را بر کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده بود تا حکومتی دست‌نشانده و غلام حلقه به گوش در کشور حاکم شود، ادامه داد: تا زمانی که مردم و رهبری حرکت نکردند، در احوال، برنامه‏‌ها، کشور و جامعه مردم تغییری به وجود نیامد.
 
وی گفت: از سال 42 امام خمینی (ره) با سخنرانی‎ها، رهنمودها و اعلامیه‎ها حرکت بزرگی را آغاز کردند و مردم نیز پشت سر امام حرکت کرده و در سال 57 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، در واقع حمایت، حرکت و جوشش مردم موجب این پیروزی شد.
 
حجت‎الاسلام شهیدی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حکومتی دست‏‌نشانده توسط آمریکا بر سر کار بود و شخص اول کشور غلام حلقه به گوش آمریکا و انگلیس بود، تصریح کرد: در چنین جامعه‏‌ای اجازه رشد به نخبگان جامعه داده نمی‏‌شد و آنان توسط ساواک تهدید می‏‌شدند.
 
وی یادآور شد: در دوران پهلوی مستشاران آمریکایی در سراسر کشور حضور داشتند و وضعیت خفقان بر کشور حاکم بود اما امام خمینی (ره) با اعلامیه‎ها و سخنرانی‎ها جامعه را روشن و آگاه کرد و مردم به صحنه آمده و در همه شهرها از امام حمایت کردند.
 
حجت‏‌الاسلام شهیدی با بیان اینکه سخنان امام به گونه‎ای بود که مردم سخن امام را سخنی الهی می‎دانستند و با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دنبال امام حرکت کرده و موجب پیروزی انقلاب اسلامی شدند، یادآور شد: از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی‏‌های استکبار جهانی با انقلاب آغاز شد چرا که انقلاب پدیده‏‌ای نو، مذهبی، اعتقادی بود.
 
وی با اشاره به توطئه‎های دشمنان در سال‎های مختلف علیه نظام اسلامی به ویژه جنگ تحمیلی گفت:در دوران امام خمینی (ره) و بعد از آن،مقام معظم رهبری توطئه‏‌های دشمنان همواره کامل بوده است و رهنمودها و حمایت‏های امام در دوران جنگ و بعد از آن درایت مقام معظم رهبری عامل اصلی ادامه روند انقلاب اسلامی بود.
 
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: توطئه‏‌های فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی همواره وجود داشته و امروز هم ادامه دارد و رهبری مردم را هدایت کرده و امروز بقای ما مدیون رهبری است.
 
حجت‏‌الاسلام شهیدی عامل دوم پیروزی و بقای انقلاب اسلامی را حضور مردم عنوان کرد و افزود: حضور مردم در صحنه است که موجب عقب‏‌نشینی دشمن می‏‌شود، چرا که دشمن منتظر است تا مردم را نسبت به نظام اسلامی سرد کند.
 
وی با بیان اینکه در ابتدا استکبار جهانی انرژی هسته‎ای را به عنوان حق مسلم مردم ایران قبول نمی‏‌کرد، خاطرنشان کرد: اما به دلیل حضور مردم در صحنه موجب شده تا دشمن امروز به مذاکره با ایران راضی شده و پای میز مذاکره بنشیند.
 
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در دوران دفاع مقدس کشورهای مختلفی از صدام حمایت می‏‌کردند اما حضور با اعتقاد مردم در جبهه‏‌های حق علیه باطل موجب شد تا دشمن در این دوران به اهداف خود نرسد.
 
 شهیدی تصریح کرد: حضور همه اقشار مردم در راهپیمایی 22 بهمن و سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا » در اثر فداکاری ایثارگران است چرا که آنها جنگیدند و رزمیدند تا ما امروز آسایش و امنیت داشته باشیم.
 
وی اعتقاد مردم را سومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن دانست و اظهار داشت: اعتقاد مردم موجب شد تا در صحنه حاضر شده و سیلی محکمی به دشمنان بزنند اگر امروز دنیا علیه اسلام قیام کرده و کاریکاتور، عکس و نوشته علیه اسلام چاپ می‎کنند، برای مبارزه با اسلام است.
 
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: باید همه گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم، رهبری برای ما عزت آفریده و ستون خیمه انقلاب اسلامی است چرا که عزت ما از امام و دین اسلام بوده است.
 
حجت‎الاسلام شهیدی افزود: دولت در خصوص مسئله هسته‏‌ای نظر مقام معظم رهبری را می‏‌گیرد،خط قرمز ما در زمینه انرژی هسته‏‌ای حقوق ملت است، دولت هیچ‏گاه اجازه نمی‎دهد این حقوق تضییع شود.
 
وی گفت: باید همه افراد جامعه گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و نباید نومید و مایوس شویم آمریکا و اوباما هر چه می‏‌خواهند بگویند گزینه روی میز ما ملت همیشه در صحنه است.
 
ربیعی: استقلال، نخستین آرمان انقلاب اسلامی بود
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نخستین آرمان انقلاب اسلامی، استقلال بود.
 
علی ربیعی دقایقی پیش در جمع راهپیمایان 22 بهمن این شهرستان با تبریک سی‌وشش سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: هر سال در 22 بهمن جمع می‌شویم و اعلام می‌کنیم که انقلاب اسلامی به رهبری امام به پیروزی رسیده است.
 
وی با بیان اینکه مردم ایران در 22 بهمن انقلاب اسلامی ارزش‌های همیشه جاویدان را پاس می‌دارند، تصریح کرد: نخستین آرمان انقلاب اسلامی استقلال بود.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در گذشته تصمیم‌های ایران توسط انگلیس و روسیه گرفته می‌شد و رژیم پهلوی را بر تخت نشاندند.
 
وی با اشاره به اینکه استقلالی که امروز به دست آوردیم به این معناست که هر چه داریم متعلق به خودمان و خون شهیدان است است، خاطر نشان کرد: استقلال در حفظ تولید ملی و علمی دستاوردی است که هرگز فراموش نمی‌شود.
 
ربیعی یادآور شد: استقلال در سیاست خارجی و در هویت ملی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است و امام (ره) میزان را رأی ملت اعلام کرد و جمهوریت در نظام اسلامی حائز اهمیت است.
‌نوبخت: دانش هسته‌ای ایران قابل مذاکره نیست/برای شکست مذاکرات‌ برنامه داریم
 
معاون رئیس جمهور گفت: هرگز دانش هسته‌ای ایران قابل مذاکره نیست و قطعاً انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و هیچ دولت و گروه مذاکره کننده‌ای نمی‌تواند بیشتر از خط مشخص شده مقام معظم رهبری پیش رود.
 
محمدباقر نوبخت دقایقی پیش در جمع راهپیمایان 22 بهمن میدان شهدای ذهاب این شهر با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مانند همه رخدادها از دو منظر تاریخی و فلسفه تاریخی قابل بررسی است.
 
وی افزود: در فلسفه تاریخی به چرایی این رویداد می‌پردازیم و اینکه انقلاب سی‌وشش سال پیش به وجود آمد متمرکز می‌شویم و پس از این همه سال مردم مانند گذشته بر آرمان‌های انقلاب پافشاری می‌کنند و نسل سوم انقلاب را در این راهپیمایی مشاهده کردم.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه باید بررسی شود آنچه در نسل اول و دوم انجام داد درست بود یا نه، تصریح کرد: باید بر آنچه گذشت مرور کنیم و این ملت با فرهنگ در سی و شش سال گذشته با توجه به اینکه رژیم وابسته به شاهنشاهی را قبول نداشت در فکر این بود که آن نظام را سرنگون کند.
 
وی افزود: مردم با شعار نه شرقی نه غربی نشان دادند که هیچ ارتباطی با غرب و شرق ندارند و می‌خواهند اسلامی را انتخاب کنند که در رأس آن بنیانگذاری مانند امام خمینی (ره) وجود داشت.
 
نوبخت با اشاره به انتخاب مردم خاطر نشان کرد: مردم همواره رهبری امام راحل را پذیرفتند و امام (ره) برای تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر از مردم نظرخواهی کرد و انقلاب اسلامی یک خواست ملی بود و مردم با رأی خود اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران را طلب می‌کنیم.
 
وی به ترورهای اوایل انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: ترورها از مغزهای انقلاب آغاز شد و شهیدان مطهری، مفتح، بهشتی، رجایی و باهنر و... را ترور کردند و می‌گفتند می‌خواهیم دست انقلاب را قطع کنیم اما انقلاب از حرکت نایستاد و به راه خود ادامه داد.
 
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه استاندار گیلان به دست منافقان به شهادت رسید، اظهار کرد: شهیدان مطهری و مفتح از مغزهای انقلاب و امامان جمعه و افراد حزب‌اللهی را ترور کردند تا انقلاب متوقف شود، اما انقلاب باز هم به راه خود ادامه داد.
 
وی ادامه داد: در مرحله سوم با 11 لشکر مکانیزه به ایران اسلامی حمله کردند و مردم در صحنه حاضر شدند و مردم گیلان از میدان شهدای ذهاب رشت در ابتدای جنگ به جبهه‌های نبرد اعزام شدند.
 
نوبخت با اشاره به اینکه نسل سوم باید بداند میدان شهدای ذهاب محل نخستین اعزام گیلانی‌ها به جبهه‌های دفاع مقدس است، افزود: ملت ایران هشت سال در مقابل دشمنان انقلاب ایستادگی کردند.
 
وی تشریح کرد: پس از هشت سال تلاش برای سرنگونی انقلاب ناموفق شدند و در زمان آتش‌بس پذیرفته شده بود که وعده راه قدس از کربلا می‌گذرد محقق نشد اما خداوند اراده کرد که هر که حزب‌الله و لشکر خدا باشد پیروز است و خداوند وعده خود را نشان داد.
 
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه کسانی که صدام را تجهیز کردند خودشان حلقه دار را به گردن او افکندند، اظهار کرد: حلقه دیگری که علیه ما به‌ کار بردند محاصره اقتصادی بود و امروز نه تنها در عرصه عمران، بلکه به دنبال آینده انقلاب بودیم و ایرانی‌ها توانستند به انرژی هسته‌ای دست پیدا کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه هرگز دانش هسته‌ای ایران قابل مذاکره نیست، خاطر نشان کرد: قطعاً انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و هیچ دولت و گروه مذاکره کننده‌ای نمی‌تواند بیشتر از خط مشخص شده مقام معظم رهبری پیش رود.
 
نوبخت گفت: همانگونه که سپاه، بسیج و نیروهای مسلح اجازه ندادند دشمن وارد کشور شود و آنها را پس زدند، امروز نیز سربازان در عرصه دیپلماسی همان وظیفه را دارند و دنیا ایران هسته‌ای را پذیرفته است.
 
وی با بیان اینکه ملت ایران توانست چهارمین ماهواره فجر را به فضا پرتاب کند، یادآور شد: پایداری ملت ایران سبب شد تا امروز از دانش برخوردار شویم و هیچ‌کدام از کشورهای منطقه از آن برخوردار نیستند.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه گروه مذاکره کننده با قدرت مذاکره می‌کنند،، متذکر شد: حلقه تنگ مذاکره را خواهیم برید و اگر با زیادی‌خواهی با ما همراهی نکنند و مذاکرات شکست بخورد رسماً اعلام می‌کنم که برنامه مناسب برای پیشرفت و اداره کشور به خوبی در دست داریم.
 
وی قدرت بازدارندگی را یکی از راهبردهای نظام دانست و یادآور شد: دفاع حق ملت ایران است و قدرت بازدارندگی از راهبردهای ما محسوب می‌شود.
 
نوبخت خاطر نشان کرد: این بار جسارتی که دشمن در قنیطره انجام داد حزب‌الله زره‌پوش‌های رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و این رژیم هیچ غلطی نتوانست بکند و صهیونیسم می‌داند اگر دست از پا خطا کند گنبد آهنین بر سرش خراب می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیاری در ایران اسلامی وجود دارد، متذکر شد: ملت ایران سرافراز و پیروز می‌شود.
رحمانی‌فضلی: حضور مردم در صحنه‌های انقلاب برای دنیا قابل تحلیل نیست/ دنیا در تحلیل ملت ایران دچار غلط شده است
 
وزیر کشور گفت: حضور مردم در صحنه‌های انقلاب برای دنیا قابل تحلیل نیست و دنیا در تحلیل ملت ایران دچار غلط شده است.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی دقایق قبل در جمع راهپیمایان 22 بهمن مردم شهرستان ساری، با درود و سلام به شهدا و بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز یک برگ دیگری در برگ زرین مقاومت و ایستادگی ملت ایران در مقابل جور و ظلم و استکبار کشیده شده است.
 
وی با اشاره به اینکه حماسه‌ای که مردم مازندران و شهر ساری آفریدند در تمام نقاط کشور تکرار شد، افزود: این صحنه در تمام نقطه به نقطه ایران به نمایش گذاشته شد.
 
وزیر کشور با بیان اینکه برای دنیا قابل تحلیل و ارزیابی نیست که ملتی با 36 سال مقاومت در شرایط مختلف کماکان شعار حمایت از دین و ارزش‌های انقلابی را تکرار می کند، تصریح کرد: ابرقدرت‌ها در دهه 40 با واقعه فیضیه دچار تحلیل غلط شدند و این اشتباه را همچنان تکرار می‌کنند.
 
رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه تحلیل‌های غلط در تمام حوادث بعد از حادثه فیضیه قم تکرار شد، تصریح کرد: با حمایت‌هایی که از نظام استبدادی ایران در آن روز به عمل آوردند و سپس با تحریک گروه‌های نفاق و کفر در بعد از انقلاب اسلامی، این تحلیل و بررسی‌های نادرست استکبار ادامه یافت.
 
این مسئول با بیان اینکه جنگ به ما آموخت باید از حیثیت خودمان با تقدیم جان دفاع کنیم، گفت: تحریم‌های بعد از جنگ هم در این راستا انجام شد.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه آنها همه مباحث را در چارچوب مادیات و در حوزه جهان‌بینی مادی لیبرالیستی تحلیل می‌کنند، تشریح کرد: این بار با ملتی مواجه شدند که فراتر از چارچوب‌های مادی لیبرالیستی اقدام می‌کند و نگاه توحیدی دارد.
 
وی با بیان اینکه مردم ما نگاه مبتنی بر فدا کردن جان برای آرمان‌ها دارند، توضیح داد: هیچ قدرتی در مقابل این ملت یارای ایستادگی ندارد.
 
رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه ملت ایران به دنیا اثبات کرد که در تبعیت از ولایت و آرمان‌های انقلاب، یک لحظه از پا نمی‌ایستد، تصریح کرد: ملت ایران در 22 بهمن برای شکرگزاری گرد هم آمده و نشان می‌دهند، استمرار انقلاب مبتنی بر اصول اصلی آن کماکان استمرار پیدا خواهد کرد و در تمام مراحل قرین به توفیق بوده است.
 
وزیر کشور با بیان اینکه ملت ما معتقد به اسلام و ایثار در مسیر انقلاب است و هیچ وقت شکست نمی‌خورد، اظهار کرد: اعتقادات دینی مردم بعد از انقلاب اسلامی هر روز مستحکم‌تر می‌شود و بر اصل ولایت فقیه استوار باقی هستند.
 
وی با اشاره به اینکه آنچه که به مردم اطمینان و قوت داد و مردم را از مسیر ظلم و استبداد به مسیر صلح و آزادگی کشاند، موضوع رهبری بود، متذکر شد: امام ما در ظلمتی که بر این کشور براساس استبداد حاکم شده بود، با هدف خود ایستادگی کرد و نوری در آسمان ایران تلالو بخشید.
 
رحمانی‌فضلی ادامه داد: امروز با حمایت‌های رهبری بر اصول ولایت فقیه ایستادگی کرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه مردم در مقاطع مختلف اثبات کردند که تا چه اندازه به انقلاب و لایت فقیه وفادار هستند، یادآور شد: باید قدردان این مردم بوده و مردم را ولی‌ نعمت خود بدانیم و در خدمت مردم باشیم و به آنها ارج بگذاریم و مردم را به صورت واقعی در قلب و جان خود دوست داشته باشیم.
 
رحمانی‌فضلی با تأکید بر مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، تصریح کرد: مردم را نه برای رأی و حضور در انتخابات، بلکه مردم را از صمیم قلب دوست داریم و مردم را ولی‌نعمت خود می‌دانیم.
 
وی با بیان اینکه اگر روزی مسئولان مردم را به صورت ظاهری تلقی کنند یقین بدانید در اصول انقلاب انحراف ایجاد شده است، اظهار کرد: با مجموعه اصول ولایت فقیه و مردم، انقلاب اسلامی ما پایدار است.
 
رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه ایران در سطح منطقه در تمام تحولات موثر است، ادامه داد: امروز ایران است که می‌تواند تحولات خاورمیانه را هدایت کند و هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد مگر اینکه مردم ایران مؤثر باشند.
 
وی با بیان اینکه موضوعی که با عنوان داعش به نام اسلام در منطقه ایجاد شد، جریانی انحرافی است، گفت: داعش با پشتیبانی و حمایت آمریکا و غرب ایجاد شد و غرب تصور داشت با این حادثه می‌تواند اسلام‌هراسی ایجاد کرده و در ایران ناامنی ایجاد کند.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه دنیا به این نتیجه رسید دنیا به دنبال اسلام مترقی و حقوق بشر است، اضافه کرد: اسلامی که دموکراسی واقعی به معنای مردم دارد و هرچه دشمنان تلاش می‌کنند چهره اسلام را تخریب کنند در این امر ناموفق هستند.
 
وی با بیان اینکه آنها میز مذاکره را ترک کرده بودند اما دوباره خودشان به پای میز مذاکره برگشتند، تصریح کرد: چون در انتخابات سال 92 دیدند که مردم با شور در صحنه سیاسی حاضر شدند و وحدت و انسجام خود را به دنیا صادر کردند.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه بعد از این اتفاق، کشورهایی که رابطه دوستی با ما نداشتند به جرگه حمایت از ایران پرداختند، افزود: در موضوع هسته‌ای آنها به ما محتاج هستند و اراده ملت ما را دیده‌اند و چه کار دیگری می‌توانستند انجا دهند که تاکنون انجام نداده‌اند.
 
وی با بیان اینکه چون آنها همیشه به دنبال منافع بیشتر هستند تصور می‌کنند می‌توانند با فشارها ملت ما را ناامید کنند، تصریح کرد: اما باز هم دچار تحلیل غلط شدند.
 
رحمانی‌فضلی با اشاره به سخنان رهبری درباره مذاکره، ادامه داد: از ابتدا اقدامات تیم مذاکره کننده بر اساس نظر مقام معظم رهبری است و خط و خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای برای ما مشخص است.
 
وی با بیان اینکه آنها دروغ و فریب را در جهان‌بینی خودشان اصل می‌دانند، گفت: با حمایت‌های رهبری و اراده رئیس‌جمهور و تلاش تیم مذاکره‌کننده و حضور مردم، آنها را در بازنگری و تحلیل درست، حتما مصمم میکند  باید از تیم مذاکره کننده حمایت واقعی کنیم تا این موضوع به نفع مردم باشد.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه در حوزه داخلی در مبحث امنیت، با بیان اینکه دچار آسیب‌هایی از سوی کشورهای همسایه که امنیت ندارند، هستیم، تصریح کرد: هر کشور دیگری که با این کشورها همسایه باشد برایش هزینه‌آفرین است اما با توجه به شرایطی که در شرق و غرب کشور داریم، در آرامش پایدار به سر می‌بریم و هیچ حادثه امنیتی در کشور نداریم و این را مدیون مردم خود هستیم که حامی دولت و دستگاه‌های نظامی و انتظامی هستند.
 
وی با بیان اینکه ما الگوی امنیتی منطقه هستیم، ادامه داد: سرمایه‌های زیادی را برای حضور در کشور پشت نوبت داریم و منتظر هستند موضوع تحریم‌ها مشخص شود تا سرمایه خود را به کشور ما روانه کنند.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه با وجود همه فشارها، محدود نقاطی هستند که از امکانات زیرساختی و مقدمات توسعه برخوردار نباشند، خاطرنشان کرد: هشت سال درگیر جنگ بودیم و قبل از آن پایه‌های اقتصادی ایران وابسته به غرب بود و الان توانستیم ظرفیت‌سازی کنیم.
 
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه دولت اراده دارد اصول اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند، تصریح کرد: محور اصلی اقتصاد مقاومتی مردم هستند.
 
وی با اشاره به اینکه از سال قبل تا امروز از تورم بیش از 40 درصد به تورم 16 درصد رسیدیم، گفت: این به معناب کاهش فشارها است اما مردم همچنان در سختی هستند و وظیفه حاکمیت رفع سریع مشکلات مردم است.
 
وزیر کشور با بیان اینکه شاهد شکوفایی فرهنگ دینی در ایران و منطقه هستیم، اظهار کرد: بیداری اسلامی آثار وقوع اقلاب و بسط و گسترش فرهنگ دینی است.
 
رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه اگر مسائلی را در خیابان می‌بینیم به معنای ضعف مسائل دینی نیست، خاطرنشان کرد: باید با کرامت، محبت و هدایت بر دل‌ها و جان‌ها آنها را در مسیر خود قرار دهیم و این ملت می‌داند چگونه فرهنگ خود را حفظ کند.
 
وی با بیان اینکه حفظ دستاورها و تداوم آن، با توجه به افق پیش روی ما، با حفظ و تقویت اصول سه گانه‌ای است باعث این انقلاب بوده است، گفت: اگر می‌خواهیم انقلاب ما الگوی رفتاری همه دنیا شود باید بدانیم ناچار از مقاومت و ایستادگی هستیم و مقاومت ما باید با توکل به خدا، تقویت اعتقادات دینی و ارزش‌های انقلابی، تبعیت از رهبری و با حمایت مردم و اطمینان واقعی به مردم  باشد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه امروز قدرت مطلق، سیاست و نظامی‌گری در چنبره آمریکا نیست، تصریح کرد: امروز قدرت‌ها مختلف است و رکود بر اقتصاد آنها حاکم است و می‌توانیم با استفاده از این شرایط در عرصه جهانی، موجب مقدمه ظهور امام عصر باشیم.
حجت‌الاسلام ابوترابی: اقتدار امروز نظام اسلامی ایران نشأت گرفته از شایسته‌سالاری است
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اقتدار امروز ایران اسلامی را نشأت گرفته از شایسته‌سالاری و در دست گرفتن مدیریت توسط شایستگان است.
 
سیدحسن ابوترابی فرد، دقایقی پیش در جمع راهپیمایان مرکز استان یزد خطاب به راهپیمایان اظهار داشت: شما وارثان شهدای عالیقدر و علمای بزرگی همچون امام خمینی (ره) هستید، همان شهدا و علمایی که در تاریخ اسلام و ایران خدامحور بودند و در مدرسه دین زانو زدند.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران هر چه دارد از این مردان دین‌مدار دارد و ایران باید همچنان نماد دینداری، دین‌مداری و دین‌پرستی باشد و زنان ما نماد حجاب و عفاف و پاکدامنی و جوانان ما نماد غیرت و همت برآمده از دین باشند.
 
ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که پیام شایسته‌سالاری را در بر دارد، اظهار داشت: تمام موفقیت انسان‌ها و جوامع بشری در گرو شایسته‌سالاری است و قرآن می‌گوید مدیریت جهان را باید شایستگان در دست داشته باشند و مسئولیت‌های کلان، میانی و خرد را بر عهده بگیرند و این پیام قرآن و انقلاب اسلامی ایران است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تحولات عظیم راهبردی که ایران رخ داد، به دلیل این بود که ملت ایران به سخن خدا توجه کرد و مسئولیت اداره ملت ایران را به دست شایسته‌ترین فرد در زمان غیبت امام معصوم سپرد.
 
ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ولایت فقیه به معنای شایسته‌سالاری است، عنوان کرد: ولایت فقیه یعنی ولایت فقاهت، مدیریت، عشق، تدبیر، دین و دانایی و ولایت فقیه به معنای مدیریت مبتنی بر دانش و ایمان است.
 
وی همچنین با بیان اینکه امام خمینی (ره) نیز انقلاب اسلامی ایران را در سایه بازگشت به دین و قرآن به پیروزی رساند و آن را در مسیر سعادت هدایت کرد، افزود: ایران در واقع نماد بازگشت به دین و ارزش‌های دینی و دستورات و احکام دین و قرآن است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل شایسته‌سالاری باید در همه امور مدیریتی کشور جاری و ساری شود، عنوان کرد: نظام اسلامی وقتی دولت اسلامی را سامان خواهد داد که شایسته‌سالاری در تمام سطوح مدیریت کشور تحقق پیدا کند و امروز گرچه با این آرمان فاصله داریم اما باید در مسیر تحقق آن قدم برداریم.
 
وی، یکی از راه‌های شایسته‌سالاری را مردم‌سالاری اعلام کرد و افزود: امام خمینی (ره) به این دلیل بر مردم‌سالاری دینی پافشاری کرد و مقام معظم رهبری به این دلیل مردم‌سالاری دینی را آیینه روشن انقلاب دانستند زیرا می‌دانستند که در سایه مردم سالاری، راه برای ورود نخبگان و شایستگان به مسئولیت‌ها باز می‌شود.
 
ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: مردم ایران امروز پرچمدار شایسته‌سالاری دینی در منطقه و دنیای اسلام هستند و باید تلاش کنند با حضور در همه صحنه‌های حساس انقلاب به ویژه انتخابا‌ت‌های مختلف و انتخاب افراد شایسته، راه را برای حرکت همراه با عزت و اقتدار و سعادت کشور هموار کنند.
 
وی تصریح کرد: امروز در پرتو شایسته‌سالاری است که ایران می‌تواند در قله اقتدار قرار گیرد و اگر امروز ایران از یک جایگاه فاخر سیاسی در دنیا برخودار است به دلیل شایسته‌سالاری و بازگشت به احکام دین است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ایران امروز نماد امنیت و اقتدار سیاسی و حرکت علمی پرشتاب در مسیر تولید دانش و تبدیل دانش به تجاری‌سازی است،‌ ثمره شایسته‌سالاری است و امروز مدیران کشور باید در قله امانت و دانش باشند و مدیریت مبتنی بر دانش شعار قرآن است.
 
وی افزود: اگر امروز دنیا به اقتصاد مبتنی بر دانایی فکر می‌کند، قرن‌هاست که قرآن اقتصاد مبتنی بر علم و دانش را مطرح کرده و امروز تاکید مقام معظم رهبری نیز همین است.
 
ابوترابی‌فرد بیان کرد: اهل شایسته قبول مسئولیت کسانی هستند که خود از دانش بهره‌مند هستند و اگر امروز سردار سلیمانی‌ها، این فرزندان سلحشور امام خمینی (ره) در دنیا می‌درخشد، برای آن است که با ویژگی تعهد، ایمان، احساس مسئولیت در برابر خدا، رهبری و ملت ایران و ملت‌های مظلوم جهان شناخته شدند.
 
وی ادامه داد: امروز همان احترامی که ملت ایران برای سردار سلیمانی‌ها، سردار الله‌دادی‌ها، فرماندهان بسیج و سپاه و ارتش قائل هستند، مردم دنیا به ویژه مردم کشورهای عراق، سوریه و لبنان نیز برای آنها قائلند و پیروزی‌های خود را مدیون سرداران ایرانی می‌دانند.
 
ابوتراب‌ فرد همچنین تصریح کرد: اگر امروز ایران یک سوی میز مذاکره و همه قدرت‌های جهان آن سوی دیگر میز مذاکره هستند، نشان از رسیدن ایران به قله‌های اقتدار کشور دارد و باید برای ادامه این مسیر، شایسته‌سالاری را در کشور تقویت کنیم.
نهاوندیان: انقلاب اسلامی فرصت رسیدن به استقلال واقعی را برای مردم فراهم ساخت
 
سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: مردم ایران اسلامی همیشه سعی داشتند تا به استقلال واقعی برسند و انقلاب این فرصت را برای آنها فراهم ساخت.
 
محمد نهاوندیان دقایقی پیش در جمع راهپیمایان 22 بهمن در سمنان و در سخنرانی خود در میدان امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: کمتر انقلابی در جهان رخ داده است که بعد از گذشت سال‌ها و در میان نسل‌های مختلف از محبوبیت و طراوت روزهای اول خود برخوردار باشد.
 
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نه تنها مقبولیت و طراوت خود را نسبت به روزهای اول خود از دست نداده؛ بلکه این طراوت و مقبولیت روزبه‌روز افزایش می‌یابد و رمز این طروات در ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران نهفته است.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران مربوط به یک نسل یا یک بازه زمانی نیست؛ بلکه مربوط به همه نسل‌ها و زمان‌ها می‌شود و این رمز طراوت این انقلاب از نسل‌های گذشته تاکنون است.
نهاوندیان با اشاره به مقبولیت انقلاب اسلامی ایران بین نسل‌های مختلف انقلاب و بعد از آن اظهار کرد: ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران مربوط به یک نسل و یک بازه زمانی نبوده و این ارزش‌ها و آرمان‌ها با تکیه بر اخلاق اسلامی شکل گرفته است.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بر دو پایه پایایی و پویایی استوار است که این دو پایه اساسی باعث شده تا انقلاب اسلامی ایران بر اساس زمان پیش ‌برود.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: پویایی و پایداری این انقلاب در کنار تکیه بر سر چشمه وحی الهی با آگاهی، تعقل و تدبر در حال پیشروی است و هر روز با توجه به مسائل روز جهان به حرکت خود ادامه می‌دهد.
نهاوندیان همچنین گفت: از همان ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی ایران، مردم انقلابی و باتدبیر ایران اسلامی مشکلات روز جامعه را با تدبیر و تعقل به بهترین شکل ممکن رفع کردند تا در کنار نظام جمهوری اسلامی ایران به استقلال واقعی برسند.
 
وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی همیشه سعی داشتند تا به استقلال واقعی برسند و مردمی آزادی‌خواه بودند و انقلاب اسلامی این آزادی و استقلال را به مردم عطا کرده که خود باعث مقبولیت و طروات این انقلاب در بین نسل‌های مختلف ایران اسلامی شده است.
 
حجت‌الاسلام انصاری: محبوب‌ترین نام در عراق سردار قاسم سلیمانی است/دولت در چارچوب سیاست‌های رهبری حرکت می‌کند
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: امروز محبوب‌ترین نام در عراق سردار قاسم سلیمانی فرمانده دلاور سپاه قدس است.
 
صبح امروز راهپیمایی عظیم مردم شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از فلکه هفتم تیر این شهر به سمت میدان امام حسین برگزار شد.
 
در مراسم سخنرانی یوم‌الله 22 بهمن امسال شهر یاسوج حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون امور حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهور با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان بزرگی و عظمت کنونی انقلاب در دنیا اظهار کرد: امروز عزتمندانه در دنیا در میان قدرت‌های برتر علمی از نظر علوم نوین همانند دانش هسته‌ای و نانو و سلول‌های بنیادین قرار داریم.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خودباوری کنونی ملت ایران را مرهون استقرار نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: امام با دم مسیحایی خود این انقلاب را با همکاری مردم به بار نشاند تا اکنون ایران مقتدرتر از هر زمان دیگر در برابر همه قدت‌های استکباری به عنوان حامی ملل مظلوم جهان باشد.
 
حجت‌الاسلام انصاری نام ایران را در میان ملل آزاده جهان به عنوان الگویی از آزادگی و استقلال دانست و افزود: اکنون در خاورمیانه و در میان همه کشورهای اسلامی و به عنوان محور مقاومت و استقامت هستیم.
 
وی ادامه داد: نام امام راحل و مقام معظم رهبری در میان کشورهای منطقه نامی محبوب است و در کشور عراق اکنون نام سردار قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس محبوب‌ترین نام‌ها به شمار می‌رود.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: دشمن فکر می‌کرد که روحانیت در حکومت‌داری موفق نخواهد بود و انقلاب با هدایت این قشر تثبیت نمی‌شود لذا هر روز به نابودی انقلاب امیدوار بود اما با گذشت زمان با رهبری پیامبرگونه امام راحل همه توطئه‌ها یکی بعد از دیگری خنثی شد.
 
انصاری در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه همه دولت‌های بعد از انقلاب برای تثبیت پایه‌های نظام و خدمت به مردم زحمت کشیدند، به خدمات دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: اکنون در صحنه‌های داخلی و خارجی این دولت در حال تلاش برای بلند آوازه کردن نام ایران است.
 
وی گفت: اگر تا پیش از این دشمن در مذاکرات به دنبال حذف کلی برنامه هسته‌ای بود اکنون اختلاف در جزئیات است و کسی نمی‌تواند که بگوید ایران نباید انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز داشته باشد.
 
انصاری بیان داشت: دولت اکنون با شجاعت و درایت و در چارچوب معیارهای تعیین شده رهبری گام به گام در حال حرکت به سوی خدمت و مقابله با توطئه‌های دشمنان است.
 
 
حجت‌الاسلام علوی: درت‌های بزرگ دنیا برابر ملت ایران زانو زده‌اند/ مذاکرات هسته‌ای در چارچوب منویات رهبری پیگیری می‌شود
 
وزیر اطلاعات گفت: امروز قدرت‌های بزرگ دنیا برابر ملت ایران زانو زده و ناچار به گفت‌وگو هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت 22 بهمن در جمع راهپیمایان شهر قزوین در گلزار شهدای این شهر اظهار داشت: در یک سال و نیم گذشته هرگاه به حضور مقام معظم رهبری می‌رسیدم می‌دیدم رهبر معظم انقلاب نگرانی در خصوص مسائل هسته‌ای نداشتند.
 
وی عنوان کرد: صفوف ملت را به وحدت دعوت کنیم و بدانیم تحریم‌ها اراده ملت‌ را متزلزل نمی‌کند اما بر مسائل اقتصادی که اثر می‌گذارد بر اداره امور کشور نیز اثر می‌گذارد.
 
علوی ضمن اشاره به پیشینه مردم قزوین و پرورش بزرگانی همچون آیت‌الله ابوترابی، مظفری و شهیدان رجایی و بابایی تصریح کرد: حضور شما مردم قوت قلب رهبری است و توطئه‌ها را خنثی می‌کند، چراکه این حضور با شکوه موجب یاس دشمنان شده و از سوی دیگر خوشحالی دوست‌داران انقلاب را رقم می‌زند.
 
وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: حضور در صحنه‌های انقلاب امروز اهمیت بالایی دارد و باید بدانیم که امام خمینی (ره) نیز قیام خود را از نقطه یاس و ناامیدی شروع کردند و علما سردمداران مبارزه و پیروزی بودند که با ندای امام پا به عرصه جهاد گذاشتند، چراکه امام می‌فرمودند آمریکا از انگلیس بدتر و انگلیس از آمریکا بدتر و شوروی از هر دوی آنها بدتر است و ما امروز مبتلا به آمریکا هستیم.
 
علوی ضمن اشاره به آغاز قیام امام خمینی (ره) در سال 42 بیان کرد: انقلاب اسلامی در دو مرحله یعنی در سال 42 و سال 56 و 57 شکل گرفت.
 
وزیر اطلاعات تصریح کرد: پس از وفات آیت‌الله بروجردی امام خمینی (ره) با ندایی که سردادند علمایی که به حاشیه رانده شده بودند را دوباره به میدان مبارزه آوردند و این وحدت و همسویی علما از خلاقیت‌های امام خمینی (ره) برای به پیروزی رساندن این انقلاب عظیم بود.
 
وی ضمن اشاره به حوادث 15 خرداد و تبعید امام خمینی (ره) با وجود پیش‌بینی غربی‌ها مبنی بر ثبات حکومت طاغوت این اتفاق نیفتاده و با رهبری امام (ره) و حضور پرشور مردم طومار رژیم ستم‌شاهی پیچیده شد.
 
وزیر اطلاعات ضمن اشاره به دست‌آوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز قدرت‌های بزرگ دنیا برابر ملت ایران زانو زده و ناچار به گفت‌وگو هستند.
 
وی تصریح کرد: امروز صنعت موشکی در خدمت ماهواره‌ای قرار گرفته به طوری که در چند روز گذشته پرتاب ماهواره‌ ایرانی را شاهد بودیم که پس از سه بار تجربه ناموفق انجام شد و نشان از اهمیت کار دارد.
 
وزیر اطلاعات عنوان کرد:‌امروز ایران اسلامی از جنبه‌های مختلف نسبت به کشورهای همسایه برتری دارد و همین مسائل موجب شده تا زیربنای قدرت جمهوری اسلامی ایران مستحکم باشد.
 
وزیر اطلاعات عنوان کرد: مستضعفان جهان امید خودرا به انقلاب اسلامی ایران معطوف کرده‌اند و امروز وظیفه داریم تا ضمن پیروی از آرمان‌های امام راحل و شهدا پشتیبان ولایت‌فقیه باشیم.
 
وزیر اطلاعات ضمن وحدت‌آفرین عنوان کردن راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان را تایید کرده‌اند و باید بدانیم که مقام معظم رهبری از این مذاکرات نگرانی ندارند.
 
علوی ادامه داد: امروز دولت تدبیر و امید نمی‌خواهد یک جناح سیاسی خاص را سرکار آورده و جناح دیگر را کنار بگذارد بلکه هدف دولت کار همه نیروهای اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل در کنار یکدیگر است، چراکه هدف دولت ایجاد امنیت همراه با آرامش و نشاط سیاسی در جامعه است.
 
وزیر اطلاعات اضافه کرد: درست نیست افرادی که در راستای پیروزی انقلاب اسلامی ایران گام برمی‌دارند برچسب پذیرش ذلت بزنیم، چراکه این ادبیات موجب بروز اختلاف شده و این بی‌تقوایی تنها به سود دشمن است.
 
وی عنوان کرد: مذاکرات هسته‌ای در گذشته نیز وجود داشته و تنها مختص این دولت نیست و همچنان در چارچوب منویات مقام معظم رهبری این مذاکرات پیگیری شده و می‌شود.
 
وزیر اطلاعات در خاتمه ضمن تاکید بر حفظ وحدت و جلوگیری از تضعیف دولت تصریح کرد: باید در همه مسائل منویات مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهیم.
 
 
قاضی‌زاده هاشمی: دولت مصمم به تامین آرامش مردم خوزستان در سریعترین زمان ممکن است
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت مصمم است با تامین اعتبار در زمان کوتاه آنچه را مربوط به آرامش مردم خوزستان است فراهم تا مردم در زندگی روزمره خود دچار مشکل نشوند.
 
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در سخنانی در جمع مردم اهواز در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن با بیان اینکه از طرف رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در اینجا حضور یافتم، اظهار کرد: دولت در طول هفته گذشته چندین جلسه بحث و بررسی پیرامون وضعیت استان خوزستان تشکیل داد.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری به رئیس جمهور پیرامون وضعیت استان دستور دادند و در نتیجه جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل و تصمیماتی گرفته شد که حضور در جمع مردم و مسئولان استان به همین دلیل است.
 
 قاضی‌زاده هاشمی گفت: خوشحالم که افتخار حضور در این جمع نصیبم شده است و مردم با این اراده محکم از ارزش‌ها و آرمان​های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: ​انشالله همه ما وفادار به امام خمینی(ره)، رهنمودهای مقام معظم رهبری، ​شهدای انقلاب و به ویژه شهدای خوزستان که تابلوی قهرمانی​ همه مردم ایران هستند، باشیم.
 
وی خاطر نشان کرد: هیات وزیران بدون استثنا بخشی از دوران جوانی و زندگی خود را در این استان گذرانده‌اند و نگاه به خوزستان ویژه است؛ همه مردم ایران خود را وام‌دار مردم استان می‌دانند.
 
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در همه کشور با پدیده خشکسالی مواجه هستیم، تصریح کرد: شاید از 25 سال پیش که خشکسالی آغاز شد گمان می‌کردیم در زمان کوتاهی این مشکل برطرف شود اما امروز شاهد هستیم تعداد زیادی از روستاها حتی در مناطق پر آب کشور نیز با کم آبی یا بی‌آبی مواجه هستند.
 
وزیر بهداشت گفت: مناطق مختلفی از شهر اهواز به ویژه جنوب آن دستخوش خشکسالی شده است؛ البته بخشی از آن نیز مربوط به کشور همسایه ما عراق است.
 
وی ادامه داد: دولت مصمم است با تامین اعتبار در زمان کوتاه آنچه را مربوط به آرامش مردم خوزستان است فراهم کند تا مردم در زندگی روزمره خود دچار مشکل نشوند.
 
قاضی‌زاده هاشمی از اتخاذ تصمیماتی در شورای اداری استان خوزستان پیرامون حوزه بهداشت و درمان خبر داد و یادآور شد: همه مراکز درمانی خصوصی، ​دولتی، نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و وزارت نفت باید پذیرای مردم باشند و در عین حال اطلاع‌رسانی مضاف و با هماهنگی بیشتر در اختیار مردم قرار گیرند.
 
وزیر بهداشت بیان کرد: باید بپذیریم که سیستم آب و هوایی کشور دچار تغییر شده و طی چند سال اخیر سرعت و غلظت آن در استان خوزستان افزایش یافته است و بیش از دو دهه مردم زابل و سیستان و بلوچستان با این موضوع مواجه بودند.
 
وی با بیان اینکه باید از خداوند بخواهیم که نزولات آسمانی را بر ما فرو فرستد، افزود: آن بخشی از کار که قابل پیشگیری است مردم از دولت و مسئولان انتظار دارند که با هماهنگی و کار جهادی این امور را انجام دهند اما بخش ناشدنی این فعالیت‌ها مربوط به طبیعت است.
 
قاضی‌زاده هاشمی گفت: همه دستگاه خدمات بهداشت و درمان کمک می​‌کند تا مردم آسیب نبینند؛ با هماهنگی میان مسئولان فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، اعضای دستگاه​های دولتی، استاندار و در سایه راهنمایی‌های آیت‌الله موسوی‌جزایری کارها به خوبی پیش می‌رود اما باید صبور باشیم و واقعیت را بپذیریم.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه خاطر نشان کرد: نباید با شایعات نابه‌جا و نادرست زمینه‌های سوءاستفاده برخی‌ها را فراهم کرد؛ مردم خوزستان و اهواز سرافرازانه الگوی همه مردم ایران هستند.
 
قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: ​انشالله در 22 بهمن سال آینده که سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم دیگر دولت شرمنده شما نباشد.
 
وی یادآور شد: کارها با سرعت بیشتر انجام و با استفاده از امکانات استان آرامش بیشتر مردم فراهم خواهد شد و با فروکش کردن این گردوغبار مشکلات مردم نیز فراموش شود؛ البته باید بپذیریم که این بخشی از واقعیت است و کل کشور دامن‌گیر آن شده است.
 
حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی: دست ایران در مذاکرات هسته‌ای باز است/ ایران تنها کشوری است که در مقابل نفوذ آمریکا و اسرائیل می‌ایستد
 
مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در امور مجلس گفت: دست ایران در مذاکرات هسته‌ای باز است و ایران در این مذاکرات از موضع برتر مذاکره می‌کند نه از موضع ضعف.
 
حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی پیش از ظهر امروز در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن در مصلی بیت‌المقدس اراک اظهار داشت: امروز ملت بزرگ ایران بار دیگر در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیام اصلی خود را به تمام دنیا اعلام کردند که همچنان ادامه دهنده انقلاب و پاسدار آن خواهند بود.
 
وی تصریح کرد: امروز ملت ایران حماسه دیگری را رقم زدند، رسالت مردم ایران رسالتی تاریخی است و این رسالت از عهده هر جمعیت و ملتی بر نمی‌آید، مردم ایران اسلامی چهار دهه در مقابل استکبار جهانی و آمریکا ایستادند و خم به ابرو نیاوردند.
 
مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در امور مجلس با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است، ادامه داد: انقلاب اسلامی در شرایطی بسیار سخت و طوفانی و در تحریم‌ها و تهدیدها پایدار مانده و می‌ماند، اگر ملت مومن ایران در صحنه نبودند، این انقلاب حفظ نمی‌شد.
 
میرتاج‌الدینی تاکید کرد: امروز باید به داشته‌های خود اتکا کرده تا بتوانیم در همه عرصه‌ها موفق عمل کنیم، انقلاب اسلامی مدل حکومتی جدیدی است که به همه دنیا صادر شده است.
 
وی با اشاره به اینکه حضور مردم، مردم‌سالاری و جمهوری مهم‌ترین ماهیت انقلاب اسلامی است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از ارکان مهم جمهوری اسلامی است، حضور مردم در کنار برنامه‌های اسلامی برای حفظ قوانین اسلام در جامعه است.
 
مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در امور مجلس بیان داشت: در هیچ نقطه از دنیا مردم به اندازه ایران در صحنه حاضر نیستند، در 36 سال پیش بیش از 30 بار انتخابات سراسری برگزار شده است، که مردم در همه این انتخابات حاضر بوده‌اند و حضور آنها حضوری شعاری نبوده است.
 
میرتاج‌الدینی با بیان اینکه ایران از نظر علم و فناوری توانسته است عضو 10 کشور برتر جهان قرار گیرد، گفت: دانش هسته‌ای قدرتی برای ایران است، اگر ابرقدرت‌ها در مقابل ما ایستاده و می‌خواهند آن را بگیرند، باید بدانند که دانش هسته‌ای بهانه است، امروزه دانش هسته‌ای با رشته‌های مختلف در دست ایرانیان است و این یعنی قدرت و دشمن می‌خواهد این قدرت را از ما بگیرد.
 
وی بیان کرد: ایران یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان و منطقه در فناوری موشکی به شمار می‌رود، جمهوری اسلامی امروز به صنعت پرتاب کننده ماهواره دست پیدا کرده است و بسیاری از دولتمردان غربی اذعان کرده‌اند که به همین دلیل در کشورشان احساس امنیت نمی‌کنند.
 
مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در امور مجلس اظهار داشت: هم اکنون پهبادهای ساخت ایران بر فراز آسمان‌ها در حال پرواز است، ایران جزو پنج کشور جهان در حوزه منابع و ذخایر نفت و گاز قرار دارد و همچنین جزو 10 کشور برتر در معادن محسوب می‌شود.
 
میرتاج‌الدینی در ادامه با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به کشوری قدرتمند در همه عرصه‌ها تبدیل شده است، اضافه کرد: ایران در منطقه تنها کشوری است که در مقابل نفوذ آمریکا و اسرائیل ایستاده است.
 
وی ادامه داد: قدرت انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورهای منطقه از جمله لبنان، فلسطین، عراق، سوریه، بحرین، یمن و... نمود پیدا کرده است.
 
مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در امور مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: ایران در مذاکرات هسته‌ای از موضع برتر مذاکره می‌کند نه از موضع ضعف، تحریم‌ها موضوع جدیدی نیست، از اول انقلاب تاکنون با آن مواجه بوده‌ایم و این همه پیشرفت و رشد را از این تحریم‌ها به دست آورده‌ایم.
 
میرتاج‌الدینی با تاکید بر اینکه ایران هیچ ترسی از تحریم‌ها ندارد، افزود: ایران از حمایت و پشتیبانی ملت برخوردار است و به همین دلیل هیچ ترسی از تحریم‌ها ندارد.
 
وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر 30 درصد از بودجه کشور به نفت وابسته است، کاهش وابستگی به نفت و اقتصاد مقاومتی را می‌توان از راه‌های مقابله با تحریم‌ها دانست.
 
مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در امور مجلس ادامه داد: دست ایران در مذاکرات بسته نیست و مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن و حضور گسترده خود این مهم را ثابت کردند.
 
میرتاج‌الدینی تصریح کرد: آمریکا بیش از ایران به مذاکرات نیاز دارد، نظام مقدس جمهوری اسلامی در باره منافع ملت و حفظ دستاوردهای هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد و این آمریکا است که باید تسلیم ملت ایران شود.
 
وی اظهار کرد: مردم ایران با حرکت خود بار دیگر انقلاب را تداوم بخشید و به تیم مذاکره کننده قوت داد تا با این پشتیبانی و هدایت رهبر انقلاب این راه را تا رسیدن به اهداف و آرمان‌های نظام ادامه دهند.
حجت‌الاسلام رئیسی: معنویت در بین جوانان غربی در حال رشد است
 
دادستان کل کشور گفت: امروز رشد معنویت در بین جوانان به ویژه جوانان مغرب زمین بسیار بالاست.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در جمع مردم بیرجند در راهپیمایی 22 بهمن، ضمن تبریک این ایام اظهار داشت: این ایام یادآور حضور با بصیرت مردمی است که برای خدا و برای حاکمیت این نظام در مقابل استکبار و نظام سلطه و دست نشانده‌های زمان ایستادند.
 
وی با اشاره به گذشت 36 سال از عمر انقلاب، تصریح کرد: بعد از گذشت این مدت باید نگاه دقیقی به نظام جمهوری اسلامی و نگاه به مکتب سیاسی امام راحل داشته باشیم.
 
دادستان کل کشور با بیان اینکه آنچه دموکراسی غربی را از نظر عمل به بن‌بست رسانده، تمدن و مدنیتی است که به نام فقه و اجتهاد و به نام خدا با پرچمدار فقیهی عادل در کشور واقع شده است، یادآور شد: در یک تمدن و مدنیتی به نام مردم سالاری دینی این موضوع رقم خورده است.
 
رئیسی با بیان اینکه امروز دنیا می‌خواهد بداند آنچه در این نظام واقع شد، چه شاخص‌هایی دارد، ادامه داد: این شاخص نخستین شاخص مکتب امام راحل به نام خداخواهی بوده است.
 
وی خداخواهی امام و پیروان ایشان را یکی از شاخص‌های نظام اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: خداخواهی در مقابل خودخواهی سبب شد تا در مقابل استکبار، استعمار، نظام شاهی و استعمار خارجی ایستادگی کنند.
 
دادستان کل کشور با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه عالم همه ملک خداوند است، افزود: سنگ زیربنای اندیشه امام راحل این است که عالم در محضر خداوند است.
 
رئیسی با بیان اینکه امروز ما حیات امام را در جاودانگی خط امام، راه امام و میراث گرانقدر امام راحل می‌بینیم، اضافه کرد: امروز ما حیات امام را در حیات جسمانی نمی‌بینیم.
 
وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی پرتجلی‌تر و پرفروغ‌تر است، تصریح کرد: پیام انقلاب اسلامی پیام خداخواهی است.
 
دادستان کل کشور با بیان اینکه امام راحل نخستین محور و شاخص مردم را باور داشت، یادآور شد: همگان و سیاستمداران از مردم سخن می‌گویند، ولی امام راحل آنها را باور داشت و از درددل آنها آگاه بود.
 
رئیسی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب مردم با حضور در پای صندوق‌های رای در تعیین سرنوشت کشور سهیم شدند، ادامه داد: مردم تمام نهادهای انقلاب را رقم می‌زنند.
 
وی گفت: این اراده مردم است که بعد از 36 سال هنوز شعاری را سر می‌دهند که روز 22 بهمن‌ماه سال 57 سر می‌دادند.
 
دادستان کل کشور با بیان اینکه امام راحل دین را به عنوان کارآمدترین نظام زندگی اجرایی باور داشتند، افزود: همچنین فقه را به عنوان کارآمدترین نسخه اجرایی برای زندگی مردم باور داشتند و می‌خواست کشور براساس این آموزه‌های دینی استوار شود.
 
رئیسی با بیان اینکه غرب و مغرب زمین 400 سال است با خدا مبارزه می‌کند، اضافه کرد: آنها می‌خواهند خداوند را از عرصه زندگی کنار بزنند و محصول این نگاه جنگ‌های اول و دوم جهانی، کلاهک‌های هسته‌ای، جنگ‌ها، تجاوزها و ظلم‌هایی است که آنها در کره زمین انجام می‌دهند.
 
وی شاخص مهم حرکت سیاسی امام را پیوند زدن بین معنویت و سیاست دانست و تصریح کرد: به هیچ عنوان سیاست ما بدون توجه به مباحث دینی نیست و این سیاست با وجود تمام توطئه‌ها چه در دوران تاسیس انقلاب، چه در دوران تثبیت، چه در دوران توسعه و در چه در این دوران بوده است.
 
دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمنان در دوره نخست بعد از انقلاب جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند و بعد از آن به ترور افراد انقلابی پرداختند، یادآور شد: ما امروز باید به برکت خون شهدا در مقابل جاهلیت مدرن بایستیم، اگرچه گرفتار جاهلیت مدرن هستیم و آنها از رسانه و امپراطوری رسانه‌ای گسترده برخوردار هستند.
 
رئیسی با بیان اینکه امروز رشد معنویت در بین جوانان به ویژه جوانان مغرب زمین بسیار بالا است، ادامه داد: توجه به اسلام بسیار گسترده است و دشمن تصور می‌کند با ایجاد گروه داعش و توهین به چهره پیامبر اکرم(ص) می‌تواند چهره اسلام را تغییر دهد.
 
وی با بیان اینکه تغییر هندسه جهادی در جهان متبلور است، گفت: قرآن جلوه جنگ اراده است و استکبارستیزی پیام شاخص مکتب امام راحل است.
 
دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز، روز گستردگی حوزه مقاومت در مقابل حوزه استکبار است، افزود: امروز، روز انتقال راهبردی نظام اسلامی در یمن،‌سوریه، عراق و بسیاری از کشورهای اسلامی است.
 
رئیسی با اشاره به تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان برای نظام اسلامی ایجاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: راه برون‌رفت از این مشکلات اتکا به خداوند و حمایت و حضور گسترده مردم ایران است.

منبع: فارس