۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

بمباران آثار باستانی یمن توسط آل‌سعود

عربستان درحالی همچنان به حملات هوایی خود به یمن ادامه می‌دهد که روز گذشته دو خلبان این کشور در حین تمرین پرواز در نزدیک پایتخت دچار حادثه شده و کشته شدند.
کد خبر : ۲۳۹۴۵۶
صراط: عربستان درحالی همچنان به حملات هوایی خود به یمن ادامه می‌دهد که روز گذشته دو خلبان این کشور در حین تمرین پرواز در نزدیک پایتخت دچار حادثه شده و کشته شدند.

 عربستان سعودی، سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به «عملیات توفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.
 
عربستان، عملیات «توفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فرودین (26 مارس) آغاز و هدف آن را «بازگرداندن رئیس جمهور» مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.
 
* * * * * *
 
جدیدترین تحولات امروز یمن را در زیر دنبال کنید
 

 
* کشته شدن دو خلبان عربستانی بر اثر سقوط یک هواپیمای آموزشی/خلبان و کمک خلبان عربستانی بر اثر سقوط یک هواپیمای آموزشی نزدیک شهر ریاض کشته شدند.
 
* فارس از صنعا گزارش می‌دهدتشدید اختلافات خاندان آل سعود در پی شکست در جنگ یمن/تشدید اختلافات درون خاندان آل سعود در پی شکست در یمن، پیشنهاد وسوسه انگیز عربستان برای ترغیب سربازان مصر به حضور در جنگ زمینی علیه یمن، اعزام اتباع خارجی از سوی عربستان به یمن و وحشت پراکنی نیروهای گارد ملی عربستان در جنوب این کشور از جمله تحولات عربستان در ارتباط با جنگ یمن است.
 
* دخالت زمینی در یمن با تجمیع مخالفان انصارالله و علی عبدالله صالح/منابع آگاه در عربستان ضمن تاکید بر وجود اختلا‌ نظر درباره حمله زمینی به یمن اعلام کردند که برخی از مسئولان سعودی معتقدند که این حمله باید به دور از مشارکت ائتلاف از طریق تحریک مخالفان انصارالله و علی‌ عبدالله صالح صورت بگیرد.
 
* وزیر خارجه فراری یمن: عملیات «طوفان قاطع» هنوز به پایان نرسیده است/وزیر خارجه دولت فراری یمن اعلام کرد که عملیات ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی که پایان آن اعلام شده است، همچنان ادامه دارد.
 
* حمله به صعده و کشته شدن یک زن / حملات عربستان سعودی به صنعا در منطقه «العشه» از توابع «مدیریه سحار» یک زن را کشت و یک مرد سالخورده را مجروح کرد. سحار در غرب پایتخت یمن واقع شده است
 
* حملات شدید به «طخیه» در صعده، شمال یمن/ ارتش عربستان منطقه «طخیه» در مرز صعده با جنوب عربستان را هدف حملات شدید توپخانه‌ای و راکتی قرار داد
 
* مجری مصری: عربستان عملیات توفان قاطع را به دلیل فرا رسیدن ماه حرام رجب متوقف کرد (!)/ خانم مجری در این تصاویر دو ادعا می‌کند. اول اینکه عربستان عملیات را متوقف کرده و دوم اینکه به دلیل حرام بودن ماه رجب عملیات را متوقف کرده اما عملیات‌ حملات هوایی به یمن قطع نشده است و با شدت سابق ادامه دارد
منبع: فارس